Review: foto op canvas van Fotofabriek

10:00 The DIY Life 0 Comments


Een verhuizing is een uitgelezen kans om leuke, nieuwe spulletjes voor het interieur aan te schaffen, en gelijk alles even een frisse look te geven. Zonder er al te veel geld aan uit te geven, want als student of net werkende, wil je waarschijnlijk mogelijk gaan sparen. Maar als je toch iets leuks aan de muur wilt hangen, wat is dan een goede optie?

Nu ik midden in de verhuizing zit, vind ik het heel erg fijn dat ik zo'n mooie foto heb om straks aan de muur te hangen. Daarbij komt dat de bestelling vóór de verhuizing geleverd werd. Dat was voor mij een groot pluspunt, want als er iets niet in orde was, had ik tijd genoeg om daar achteraan te gaan. Anders zat ik waarschijnlijk tot over mijn oren in de verhuisdozen en had ik niet de tijd gehad om dit ook nog te regelen. Wie wel eens verhuisd is, kent waarschijnlijk de stress wel die het met zich mee brengt.

Inmiddels staan er al een aantal verhuisdozen klaar op mijn kamer bij mijn ouders. Voor wie het nog niet weet: ik ga verhuizen naar mijn eerste echte eigen huisje. Spannend! Tijdens het inpakken van al die verhuisdozen kom ik er pas achter hoeveel spulletjes ik eigenlijk heb - en ook hoeveel ik niet meer gebruik. Want die vuilniszakken met spullen die naar de kringloop of naar het afval kunnen zijn er inmiddels ook al genoeg.

Aan de andere kant merk ik dat het heel erg fijn is om zo aan het begin van het nieuwe jaar alles uit te zoeken. Want met een verhuizing kom je letterlijk ALLE spullen weer tegen waarvan je niet (meer) wist dat je die had. Juist die spulletjes maken het zo lastig om te kiezen of je ze wel of niet houdt is mijn ervaring. Het is dan ook leuk om nieuwe spulletjes te kopen, zoals dit foto canvas!

Ik heb een tijdje getwijfeld over wat leuk zou zijn om aan de muur te hangen. Ik wilde investeren in iets wat lange tijd aan de muur kan hangen en waar je niet snel op uitgekeken bent. Een foto op canvas kwam als een van de eerste dingen bij me op, maar ik dacht dat het vrij duur zou zijn om die aan te schaffen. En zou de foto wel van goede kwaliteit zijn? Toen werd ik door Fotofabriek benaderd. Ze wilden me graag een canvas van 20x30 of 30x20 sturen t.w.v. € 14,99, waar ik enthousiast mee instemde!

De foto die ik had uitgekozen, was van hoge kwaliteit en ik had ook hoge verwachtingen. Ik wist dat ik een kleurenfilter had gebruikt, om vooral de groene kleur op de achtergrond beter uit te laten komen. Maar ik had niet verwacht dat dit ook invloed zou hebben op de andere kleuren van de foto. Deze effecten en fellere kleuren kwamen dus ook terug in het canvas. Dit is niet iets wat te wijten is aan de drukker, maar aan de instellingen van mijn digitale camera.

De website biedt gemakkelijke en duidelijke software, waarmee je je eigen canvas kunt maken. Je krijgt ook meteen een preview te zien, om te kijken of je de foto nog wilt verplaatsen of niet. Ook wordt aangegeven of de foto van goede kwaliteit is of niet, wat ook wel erg fijn is om te weten. Een heel aantal foto's vielen helaas af, omdat de kwaliteit niet hoog genoeg was. Bijvoorbeeld foto's die gemaakt waren met mijn mobiel (veelal de leukste foto's) hadden dus niet de vereiste kwaliteit, wat ik erg jammer vond.


Wat ik heel positief vind, is dat het canvas stevig is en ook een relatief dikke rand heeft. Hierdoor kan het makkelijk opgehangen worden en door de stevigheid en degelijkheid gaat het canvas lang mee. Voor nu kan ik nog niet zeggen of het canvas zal buigen door het gewicht, maar ik verwacht dat dat niet zo is.

Al met al ben ik tevreden over deze foto op canvas. Het voordeel is dat het systeem waarmee je het canvas maakt je aangeeft of de kwaliteit van de foto hoog genoeg is. Maar het nadeel vind ik dat veel foto's die ik mooi vind, niet van voldoende resolutie waren. Begrijpelijk natuurlijk, maar wel jammer. Dit canvas zit inmiddels al in de verhuisdoos en krijgt in mijn eigen huis een heel leuk plekje!

Have fun!
Tessa

Dit artikel is gesponsord door Fotofabriek


Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: foto op canvas van FotofabriekThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.