Zo maak je jouw kamer een stuk leuker!

12:14 Tessa Kuipers 0 Comments


Sinds ik op kamers woon in België, heb ik saaie, witte muren. Voor de één misschien verschrikkelijk, maar voor mij juist heerlijk! Want een saaie witte muur betekent voor mij dat ik alle ruimte heb om die muren op te vrolijken met leuke DIY’s! En dat is nou juist wat ik gedaan heb vandaag.
De eerste DIY is afgeleid van een andere DIY die ik vorig jaar voor Valentijnsdag heb gemaakt, namelijk een knopenschilderij in de vorm van een hart. Toen ik op weg ging naar mijn stageplaats in België heb ik natuurlijk leuke DIY spulletjes meegenomen (helaas paste niet alles in de koffer) en kan ik hier mijn geluk ook op met mijn stash. Eén van de dingen die ik meegenomen heb, zijn knopen en dubbelzijdig tape (hier kan je nooit genoeg van hebben). En ‘toevallig’ heb je die twee dingen nodig om deze DIY te maken. De DIY is heel simpel: je plakt een stukje dubbelzijdig tape op de achterkant (de platte kant) van de knoop en plakt hem daarna op je muur. Je kan verschillende of één kleur gebruiken en je kan een eigen figuur kiezen om te maken. Eerst wilde ik een boom maken, maar dat bleek onwijs veel werk, dus heb ik een hart gemaakt. LET OP: probeer eerst één knoop op jouw muur te plakken en te kijken of de dubbelzijdige tape ook een afdruk achter laat. Als dat zo is, kan je beter gaan plakken met washi tape of iets anders.

Dan door naar de volgende DIY! Wat je voor deze DIY nodig hebt, is een mooie foto (of een foto uit een tijdschrift), een stift, een leuke quote en washi tape. Deze DIY bestaat in feite uit twee delen. Als eerste schrijf je met de stift een leuke quote op de foto. Dit kan een quote zijn die jou inspireert, of gewoon een quote waar jij vrolijk van wordt. Je kan er ook voor kiezen om de quote inhandlettering te schrijven, zoals ik ook gedaan heb met mijn quote ‘Have faith’. Daarna is het een kwestie van de stift laten drogen en de quote met washi tape op je muur te plakken! Het leuke is dat hier ook weer heel veel mogelijkheden zijn. Je kan de washi tape om de hoekjes plakken (zoals ik gedaan heb), maar je kan van washi tape ook een lijstje maken, of je plakt alleen de bovenkant vast. Bovendien zijn er ontelbaar veel soorten washi tape die je kan gebruiken! De mogelijkheden zijn eindeloos!
Dan is het nu de beurt aan jou! Hoe ga jij je muren opvrolijken? Laat even een reactie hieronder achter als je één van deze DIY’s hebt gedaan, of juist iets heel anders! Het lijkt me leuk om jouw creaties te zien. Je kan ook jouw foto delen op Instagram met de #thediylifefoto! En vergeet niet om The DIY Life te taggen in jouw foto’s!

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Pinterest, Instagram of Facebook!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Zo maak je jouw kamer een stuk leuker!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2017. Mogelijk gemaakt door Blogger.