Bullet journal setup augustus

08:00 The DIY Life 0 Comments


Bullet journaling is nog steeds heel erg populair. Vorige maand kon je de setup van de maand juli zien van mijn bullet journal en ook deze maand deel ik de setup van mijn bullet journal weer! Ik probeer elke maand een nieuw thema te gebruiken, en deze maand is dat opnieuw een planten thema geworden.

Als eerste heb ik de thema pagina gemaakt. Het thema van augustus is cactussen. Toen ik op vakantie was met mijn vriend gaf hij mij hele leuke planten stempels (waaronder dus een cactus) van de Action (het was een cadeau, dus de prijs blijf ik je schuldig), waardoor ik op het idee kwam om dit als thema te kiezen. Dit heb ik gecombineerd met stipjes en leuke druppels aan de zijkanten van de woorden 'Hello' en 'August'.

Ik gebruik geen 'officiële' bullet journal, maar een boekje van de Dille en Kamille aangeschaft voor € 5,95 om te kijken of bullet journaling iets voor mij is. Wanneer ik met een nieuwe hobby begin, maak ik niet meteen grote uitgaven, maar probeer op de goedkopere manier te zien of ik er ook echt mee door ga. Bij de setup van de maand juli kon je zien dat er een habit tracker en blog tracker op dezelfde pagina was, misschien op een andere manier dan je gewend bent. Dit beviel me erg goed, en dus heb ik dezelfde habit tracker en blog tracker gemaakt voor de maand augustus. Ook hier komen weer cactussen, waterdruppels en stipjes in terug. Omdat er te weinig ruimte is voor een legenda aan de bovenkant, staat deze bij de setup van augustus en die van juli onderaan de pagina.

De volgende pagina gaat over mijn mijlpalen, oftewel milestones zoals de titel. Voor elke categorie heb ik een cactus stempel gebruikt en om de cactus heen staat de naam van de categorie, bijvoorbeeld 'blog', 'personal' of 'school'. Naast elke cactus staan drie stipjes waar ik de mijlpalen van augustus op kan schrijven, maar ik heb er wel voor gezorgd dat de cactussen niet direct naast elkaar staan, maar schuin onder elkaar. Stel dat er dan een mijlpaal is met een lange omschrijving, of er zijn er toch meer dan drie, dan is er de ruimte om die op te schrijven.

De laatste pagina alweer van de setup van deze maand is de blog ideas pagina. Op deze bladzijde komen alle ideeën voor The DIY Life te staan op die in me op komen. Het is een combinatie van kladblok en ideeën box. Zo is er altijd genoeg inspiratie voor nieuwe artikelen en staan alle ideeën op één plaats. In het begin gebruikte ik nog wel eens een papiertje of een schriftje, maar als ik die niet bij me had, schreef ik het ergens anders op en zo raakten de ideeën soms zoek.. Erg jammer natuurlijk, dus op deze manier wil ik dat gaan voorkomen!

Wat is het thema van jouw bullet journal deze maand?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Bullet journal setup augustusThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.