DIY en review: krijtbordverf van de Action

08:00 The DIY Life 0 Comments

Wie The DIY Life al een tijdje volgt, weet dat ik helemaal gek ben op de Action, en daar ook regelmatig DIY spullen koop. Een tijdje geleden heb ik er krijtbordverf gekocht, in een leuke en verfrissende blauwe kleur. Maar hoe goed is die verf eigenlijk? Dat ga ik vandaag voor je testen!


Wat je nodig hebt:

- Krijtbordverf van de Action
- Een kwast en/of verfroller
- Een bakje of iets anders wat je wilt gaan verven
- Washi tape

Voor het testen van deze DIY heb ik een leuk bakje van de IKEA gepakt, die al jaren in mijn kamer staat. Het bakje is leuk om spulletjes in op te bergen. Het bakje is van zichzelf nogal glad, dus is het handig om het eerst te schuren (wat ik dus niet gedaan heb) voordat je gaat verven.

Omdat ik dat vergeten ben, moest ik nogal wat lagen verf aanbrengen voordat hij eindelijk goed hechtte.. Maar voordat de ik begon met verven, heb ik met washi tape van de Action een leuk patroontje gemaakt op het bakje. Ik wilde namelijk niet het hele bakje blauw, maar alleen een paar streepjes. Ik heb verschillende diktes washi tape gepakt, wat ik erg speels vond lijken.

Dan begint het verven! Ik heb een kwast en een verfroller gebruikt. Een kwast voor de randjes bovenaan het bakje, en de roller voor het het bakje zelf. Als je namelijk met een kwast verft, krijg je soms van die strepen die je blijft zien, en dat vond ik persoonlijk niet zo mooi. Ik heb in totaal maar liefst drie verf moeten gebruiken, omdat ik het bakje niet geschuurd had.. Daarna was de verf nog niet echt dekkend, maar het kon er mee door. Maar als je het bakje van te voren schuurt, dan heb je ongetwijfeld minder lagen verf nodig!


Nadat de verf gedroogd was, kon het echte testen beginnen. Ik pakte een krijtje en liet mijn creativiteit op de krijtbordverf los! Het viel me best tegen hoe het uitgepakt was, want je zag het krijt bijna niet. Om er zeker van te zijn dat dit met een geschuurd bakje wel goed ging, had ik de verf op een stukje geschuurd hout geprobeerd, en daar ook met een krijtje iets op getekend. Ook hier viel het me best tegen.. De verf had geen mooie dekking, en je zag het krijt bijna niet. Erg jammer..

Wat vind ik er van?

Tja, ik denk dat je al wel uit het bovenstaande hebt gemerkt, dat ik er niet heel enthousiast over ben. De verf hecht niet heel goed, en is ook niet erg dekkend. Bovendien zag je het krijt bijna niet, waar het wel voor bedoeld is. Ik vind de krijtbordverf niet geslaagd, en ik zal het ook niet vaker gebruiken. 
Heb jij andere ervaringen met de krijtbordverf van de Action? Laat het me dan hieronder in de reacties weten!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY en review: krijtbordverf van de ActionThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.