Een bullet journal gebruiken als agenda

13:15 The DIY Life 0 Comments


Het is een hele tijd geleden dat ik in mijn bullet journal bezig ben geweest. Ik heb er niet veel tijd voor gehad en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn bullet journal ook even liet liggen. Ken je het gevoel dat je ergens een tijdje geen zin in hebt? Dat had ik dus met bullet journaling. Maar... nu dus niet meer! Want vandaag laat ik je zien hoe ik op een andere manier dan normaal mijn bullet journal pagina's heb gemaakt.

Voor wie het fenomeen bullet journaling nog niet kent, zal ik het kort uitleggen. Een bullet journal kan gebruikt worden als een dagboek, agenda, planner of om bepaalde gewoontes bij te houden. Er zijn in principe geen regels, dus iedereen gebruikt de bullet journal op een andere manier. Ik gebruik het zelf als agenda en om bepaalde dingen bij te houden, zoals een aantal gewoontes, dingen voor onze bruiloft en om mijn social media volgers bij te houden.

Als je mijn eerdere bullet journal thema's hebt gezien (kik hier), weet je vast wel dat ik vaak een thema gebruik en dat de hele maand terug laat komen. Dit keer wilde ik dat niet gaan doen. De thema's waren erg leuk om te maken, maar niet erg overzichtelijk. Daarnaast ging er veel werk zitten in het maken van de themapagina's, waardoor bullet journaling voor mij meer een verplichting werd dan iets wat ik leuk vond om te doen. Bovendien had ik er weinig aan, omdat het dus niet overzichtelijk was.

Dus... ik heb het op een andere manier geprobeerd! Op Pinterest heb ik veel inspiratie gevonden over overzichtelijke bullet journal thema's en pagina's. Er is niet echt meer een standaard thema voor mijn pagina's, maar het is meer een agenda geworden. Persoonlijk vind ik dit veel prettiger werken, dus ik denk dat ik mijn thema's en pagina's vaker zo ga indelen. Als jij nog tips of ideeën hebt, laat ze gerust achter in de reacties. Ik ben altijd benieuwd naar de bullet journals van anderen!


Oké, na een lange (te) lange inleiding, is het nu tijd voor de bullet journal pagina's! Alle pagina's hebben ongeveer dezelfde indeling. De eerste pagina is om maandelijkse goals in te vullen en een habit tracker om tijdens de maand een aantal gewoontes bij te houden. De rest van de pagina's, de agenda pagina's, hebben alle dagen van de week. Daar kan ik afspraken invullen, dingen die ik nog moet doen en wat ik die dag heb uitgegeven.

Daarnaast houd ik elke week bij wat we die week gaan eten, dat is handig voor de boodschappen en dan krijgen we geen discussies over wat we gaan eten, haha. Ook vond ik het leuk om elke week af te wisselen met wat ik bijhoud. Bijvoorbeeld highlights, oftewel positieve en leuke dingen die in die week gebeurden. Maar ook bruiloftsdingen die we nog moeten regelen, social media trackers en leuke plaatjes en washi tapes om de pagina's op te vrolijken.


Als ik mijn bullet journal volgende maand weer verander, laat ik dat natuurlijk zien! De komende tijd heb ik weer meer tijd om te bloggen, wat ik heel leuk vind. Het is de afgelopen tijd zo druk geweest, dat ik weinig tijd had om te ontspannen. Bloggen is echt een vorm van ontspanning voor mij en bovendien vind ik het ontzettend leuk!

Have fun!
Tessa



Wat je misschien ook leuk vindt:

Een bullet journal gebruiken als agendaThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.