Deze 5 dromen wil ik in 2018 uit laten komen

08:00 The DIY Life 0 Comments


Het idee dat je elk jaar een frisse, nieuwe start krijgt, is best wel bijzonder. In principe verandert er natuurlijk niets, maar in gedachten is er toch iets nieuws aan het nieuwe jaar. Misschien weet je wel wat ik bedoel, of herken je het juist totaal niet. Dit 'nieuwe' zag ik altijd als het perfecte begin om te starten met mijn goede voornemens: afvallen, gezonder eten, meer tijd met familie en vrienden doorbrengen... Dit jaar wil ik het anders aan gaan pakken en geen goede voornemens meer hebben, maar dromen werkelijkheid laten worden. Er is er al eentje deels uitgekomen, hieronder lees je welke droom dat is!

Goede voornemens draaien in mijn ogen vooral om het veranderen van je gedrag: gezonder eten, meer tijd met vrienden doorbrengen, meer sporten... Op het eerste gezicht is daar niets mis mee, het is juist zelfs mooi als je je gedrag op een positieve manier wilt veranderen. Maar vaak heb ik zelf de ervaring dat dit veranderen van mezelf moeilijker is dan het lijkt en veel inspanning vraagt. Dat laatste ontbreekt bij mij nog wel eens.

Dit jaar heb ik dus gekozen om geen goede voornemens te hebben, maar dromen voor 2018. Wanneer je je dromen werkelijkheid laat worden, verander je niet per se je gedrag, maar wil je juist iets bereiken, herinneringen maken of juist bijzondere plaatsen bezoeken. Eigenlijk lijkt het best veel op een bucketlist. Om je wat voorbeelden te geven, zal ik mijn grootste dromen voor 2018 hieronder zetten.

1. Trouwen

Trouwen met de liefde van mijn leven is mijn grootste droom die ik al heb zolang ik me kan herinneren. Het besef dat deze droom in 2018 werkelijkheid zal worden is niet te omschrijven. Deel van deze droom is natuurlijk het aanzoek, wat op 17 oktober 2017 gebeurde in Barcelona. Dat ik ga trouwen met de liefste, leukste en meest prachtige man van de wereld is nog steeds niet helemaal tot me doorgedrongen. De voorbereidingen voor onze trouwdag zijn een groot deel van deze droom, waardoor onze trouwdag steeds een beetje meer werkelijkheid wordt. Alle kleine dingetjes die we samen regelen, maken het ontzettend leuk en we leven samen naar onze trouwdag toe. Wanneer die is? Dat houden we nog even geheim!

2. Een zegen zijn voor anderen

Het is Gods droom dat wij een zegen zijn voor anderen, dat we lijken op Zijn Zoon: Jezus Christus. Wij hebben de keuze om Zijn droom werkelijkheid te laten worden of niet. Ik heb ervoor gekozen om Zijn weg te gaan en te proberen een zegen te zijn voor anderen. Niet alleen in 2018 wil ik proberen om een zegen te zijn voor anderen, maar mijn leven lang. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik geloof dat God de kracht en het geloof zal geven om dit te kunnen doen.

3. Verhuizen

Een andere grote droom was om mijn eigen plekje te hebben, een eigen huisje. Dit was een droom van mij, want ik wil niet meer mijn eigen plekje hebben, maar een plekje samen met mijn lieve vriend. We zijn sinds eind november druk op zoek naar een huurwoning, maar helaas vissen we tot nu toe steeds achter het net. Ik hoop heel erg dat deze droom werkelijkheid zal worden, en dat we een prachtige woning kunnen vinden.

4. Afstuderen

Het is voor best raar om te bedenken dat dit jaar waarschijnlijk het laatste jaar is dat ik studeer. Eigenlijk zijn afstuderen en verhuizen voor mij onlosmakelijk verbonden. Mijn vriend werkt namelijk in een heel leuk dorpje, en in datzelfde dorpje heb ik een afstudeerstage gevonden! Het moet nog wel allemaal werkelijkheid worden, maar daarom is het een droom voor 2018. 

5. Een eigen autootje

Iets waar ik echt van kan genieten, is autorijden. Sinds ik mijn rijbewijs heb, is dit een van de dingen geworden die ik graag mag doen. Het was dan ook wel even slikken afgelopen jaar toen ik 9 maanden in het buitenland was en al die maanden niet kon autorijden. Dat wil ik allemaal in gaan halen, maar het lijkt me geweldig om dat te doen in mijn eigen autootje! Of dat er dit jaar van gaat komen is de vraag, maar ervan dromen doe ik sowieso...


Wat zijn jouw dromen voor 2018?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Deze 5 dromen wil ik in 2018 uit laten komenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.