Pinterest moodboard voor mijn bruiloft

08:35 The DIY Life 0 Comments


In juli is het zo ver... dan gaan mijn vriend en ik elkaar het ja-woord geven! Ik ben er achter gekomen dat een bruiloft veel werk is, maar ook ontzettend leuk. Er is van alles mogelijk, van haar sieraden tot schoenen en van de bruidsjurk tot de corsages. Dat er zoveel mogelijk is, maakt het kiezen niet heel veel makkelijker natuurlijk. Daarom heb ik een moodboard gemaakt voor onze bruiloft!

We gaan in de zomer trouwen, dus dat betekent hopelijk dat het op onze trouwdag mooi weer zal zijn. Mijn vriend heeft niet veel met al die bruiloftsdingen, ik ben vaak degene die er op aandringt om van alles te regelen. Hij laat dan ook veel aan mij over, maar we bespreken wel alles samen. Inmiddels is het meeste wel geregeld, dus kan ik ook met zekerheid zeggen wat er van mijn moodboard wel en niet op onze bruiloft komt.

Bloemen

We hebben niet echt een bepaalde kleur voor onze bruiloft gekozen waar ik de bloemen op af kon stemmen. In het begin wilde ik graag een roze boeket, maar dan is het ook logisch dat er roze corsages komen, en daar was mijn vriend niet echt een voorstander van.. Gelukkig is blauw een andere favoriete kleur van mij en dat vond hij wél een mooie keuze! Het boeket op de foto wil ik als inspiratie gaan gebruiken. Een soort veldboeket (schijnt populair te zijn dit seizoen) met blauwe, groene en witte bloemen en accenten. 


Decoraties en trouwlocaties

Op Pinterest heb ik enorm veel inspiratie opgedaan voor onze bruiloft, ik vind het zo'n handige site! Een van de dingen die ik daar tegenkwam, waren taps met fris (fruit)water. Het idee zelf kende ik al wel, maar toen ik ontdekte dat het ook op bruiloften kan, werd ik meteen enthousiast. Op één van onze locaties kan dit ook, waar ik helemaal blij van wordt. Dit maakt het plaatje voor mij weer een stukje completer.


We hebben drie verschillende locaties waar we gaan trouwen. 's Ochtends een locatie voor het gemeentelijke huwelijk en de foto's, daarna de kerk waar we gaan trouwen voor het kerkelijke huwelijk en tot slot de locatie voor de receptie, het diner en het avondfeest. Allemaal zijn het verschillende locaties met verschillende stijlen, wat het juist zo leuk maakt. De ene locatie heeft een sprookjesachtige sfeer, doordat er een enorme tuin bij zit met allemaal bloemen. De andere locatie heeft juist een 'western' stijl en een natuurlijke look.

Een van de locaties heeft wegwijzers, iets wat ik ooit op Pinterest tegenkwam en waarvan ik dacht: 'Dát wil ik op mijn bruiloft!' Dus dat dit ook daadwerkelijk op onze bruiloft komt, is onwijs leuk. Dit maakt voor mij de styling nóg leuker dan het al was. Daarnaast zeggen mijn vriend en ik steeds tegen elkaar dat we maar één keer trouwen, dus dat we dat ook goed willen doen. Natuurlijk moeten we rekening houden met uitgaven en we hebben een relatief klein budget, maar we willen er wel optimaal van kunnen genieten. Als iets nèt iets meer kost dan de bedoeling was, maar we willen het wel heel graag, dan is de kans groot dat we daar wel voor kiezen.


Vorige week plaatste ik deze DIY over het maken van een slinger, waar op staat 'Just Married'. Die slinger wil ik ook op een van de locaties gaan ophangen. Dat maakt onze bruiloft een stukje persoonlijker en bovendien vind ik de slinger zó leuk! Ik had hem natuurlijk ook gekocht en gemaakt voor onze bruiloft, dus dan móet hij wel op de locatie komen te hangen, haha! 


Omdat onze bruiloft in de zomer is, zullen we hopelijk veel buiten zijn en van de zon kunnen genieten. Het lijkt me ontzettend leuk om vrolijke lampions op te hangen en zo de locatie nóg iets feestelijker te maken. Zelf houd ik veel van kleur en vrolijkheid, dus kleurrijke lampions maken mijn dag helemaal goed. 


Nog iets minder dan anderhalve maand en dan zal dit moodboard en alle andere dingen die we de afgelopen tijd geregeld hebben, bij elkaar komen op onze trouwdag. Ik blijf het nog steeds onwerkelijk vinden dat we gaan trouwen.. Wauw!

Have fun!
Tessa




Wat je misschien ook leuk vindt:

Pinterest moodboard voor mijn bruiloftThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.