5 tips om je sieraden op te bergen

09:02 The DIY Life 0 Comments

Als je in een winkel komt, en je ziet de sieraden afdeling, gaat je hart sneller kloppen. Je kan niet wachten en gaat er met een klein sprintje naar toe. Is er iets leuks bij? Oh, die zijn mooi! Je hebt een paar oorbellen in je hand, maar je kan niet kiezen.. Als je dan weer thuis komt met (een aantal) nieuwe oorbellen of andere sieraden, begint het probleem pas, want waar moet je ze laten?

Zelf herken ik dit probleem maar al te goed, en ik denk ook wel velen met mij. Daarom wil ik jullie 5 manieren laten zien hoe je je sieraden makkelijk kan opbergen, zodat je ze niet kwijtraakt (let op: geen garanties!) en je kettingen bijvoorbeeld niet in de knoop raken.



1. Ringen en/of armbanden
De eerste tip om sieraden op te bergen gaat om ringen en armbanden. Een paar jaar geleden heb ik een gipsen hand gekocht om mijn ringen en armbanden aan op te hangen - ideaal! Niet dat ik veel ringen heb, maar ze om een gipsen vinger te hangen in plaats van je eigen vind ik toch wel erg handig. Hieronder vind je de voor- en achterkant van de hand.
Oh, en als je denkt: die pink heeft een streep, dat klopt. De hand is een keer gevallen..


2. Oorbellen en/of korte kettingen
De tweede tip om sieraden op te bergen is vooral voor oorbellen. Het is een 'sieradenboom', althans zo noem ik het, en ik vind hem erg handig. Hij is een een beetje crème van kleur. Er zitten 'krullen' aan, om bijvoorbeeld ronde oorbellen aan te hangen (zie linksonder), maar ook vooral 'lussen', waar je alle andere hangers in kan doen. En voor alle oorbellen die niet door de lussen of krullen kunnen, is er een bakje onderaan waar je ze in kan leggen.
Ik weet niet of je het goed kan zien, maar in het midden hangt een ketting die net niet het bakje raakt. Dat kan dus ook nog, maar het moeten niet al te lange kettingen zijn - tenminste, dat lijkt mij niet handig.

Ook zitten er een aantal 'blaadjes' aan, waar je bijvoorbeeld oorknopjes in kan doen!

3. Kettingen en/of armbanden
Deze tip is denk ik de goedkoopste. Het enige wat je hierbij nodig hebt, is een (bij voorkeur houten) kastdeur, een hamer en een paar spijkers. Wat je moet doen spreekt denk ik wel voor zich. De spijkers zijn een ideale manier om je lange(re) kettingen en/of armbanden aan op te hangen, zonder dat de hele boel in de knoop komt, en het ziet er ook nog eens leuk uit! Zelf heb ik de spijkers aan de binnenkant van mijn kastdeur gedaan, zodat er minder lucht e.d. bij komt en de sieraden langer 'goed' blijven.

Het principe is dus heel simpel: sla een spijker in je (kast)deur en hang er een ketting omheen! Een kind kan de was doen C:
Je kan de spijkers op verschillende hoogtes slaan (zoals ik heb gedaan), waardoor je onderaan nog wat armbanden kwijt kan. De spijkers moeten stevig genoeg zitten, maar mijn advies is om ze niet te diep te slaan, want dan kan je er meer aan hangen.

4. Kettingen
De vierde tip om sieraden op te bergen is ook voor kettingen. Je bergt ze nu niet op in een kast of aan een hanger, maar om een buste. Als je voor een chic uiterlijk wilt gaan, kun je deze manier prima toepassen, maar je kan deze manier ook zeker toepassen als je niet voor chic wilt gaan C:
De buste is prima voor korte kettingen (zie de ketting bovenaan), maar ook zeker voor lange(re) kettingen. Een aantal kettingen zijn zelfs (net) iets langer  dan de buste zelf, maar dat geeft wel een speels uiterlijk.

5. Armbanden
De vijfde (en laatste) tip om sieraden op te bergen is voor armbanden. Je kan hier de armbanden gemakkelijk uit elkaar houden (lees: uit de knoop houden) en het ziet er ook nog eens leuk uit. Ook bij deze manier is een chic uiterlijk weer aan de orde, maar dat hoeft dus niet per se.

Hopelijk heb je wat inspiratie opgedaan voor het opbergen van jouw sieraden!

Have fun!

Tessa

Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

5 tips om je sieraden op te bergenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.