Moestuintjes: update #1

08:11 The DIY Life 0 Comments

Al een week zijn de moestuintjes aan het groeien! Als je niet weet waar ik het over heb, klik dan hier voor meer info over deze wekelijkse updates en moestuintjes! Er is veel gebeurd in één week en de plantjes zijn hard gegroeid! Kijk met me mee wat er zoal veranderd is..!
Als eerste wil ik even laten weten dat ik een mini kas heb gekocht bij de Action (voor € 2,99) waar mijn moestuintjes nu in groeien. Het kasje is ongeveer 30 cm breed, 18 cm lang en 18 cm hoog. De moestuintjes passen hier perfect in en krijgen zo genoeg warmte, zonlicht en zuurstof (als je ze op een plaats zet waar ook zonlicht komt op kamertemperatuur).

Oké, dan beginnen we nu echt met de updates! Ik zal eerst een overzicht geven van wat er allemaal in mijn kasje staat en wanneer ik dat gezaaid/geplant heb:

Plant: Gezaaid op: Ontkiemd op: Geoogst op:
Augurk 3 april 2016 Nog niet ontkiemd Nog niet geoogst
Basilicum 3 april 2016 Nog niet ontkiemd Nog niet geoogst
Broccoli 3 april 2016 7 april 2016 Nog niet geoogst
Cherrytomaten 3 april 2016 Nog niet ontkiemd Nog niet geoogst
Courgette 3 april 2016 Nog niet ontkiemd Nog niet geoogst
Komkommer 3 april 2016 Nog niet ontkiemd Nog niet geoogst
Rucola 4 april 2016 7 april 2016 Nog niet geoogst
Tuinkers 3 april 2016 6 april 2016 Nog niet geoogst


Je kan in de bovenstaande tabel zien dat er al drie plantjes ontkiemd zijn! Foto's van die plantjes zie je hieronder. Eerst de Broccoli, daarna de Rucola en tot slot de Tuinkers (waarvan ik elke dag een foto heb gemaakt; die groeien snel!)


Broccoli


Rucola

Tuinkers
Dag 2 na zaaien:
 Dag 3 na zaaien:
 Dag 4 na zaaien:

Nou moet ik er wel bij vertellen dat het op mijn kamer vrij warm is, de plantjes boven de verwarming in de vensterbank staan en de zon bijna elke dag wel een (paar) uurtje(s) schijnt. Ik heb de plantjes alleen water gegeven toen ik ze gezaaid heb. En de plantjes die ik op 3 april gezaaid heb, die hebben de dag erna ook nog water gehad, maar daarna niet meer. De potjes zijn namelijk nog best vochtig en hebben voorlopig nog genoeg water.

Volgende week komt er weer een nieuwe update, dus stay tuned!

Have fun!

Tessa

(Note: Albert Heijn heeft mij geen opdracht gegeven om dit te schrijven, het bedrijf is in geen enkel opzicht bij dit artikel betrokken. De moestuintjes heb ik zelf ontvangen en niet in opdracht een review of DIY gemaakt)





Wat je misschien ook leuk vindt:

Moestuintjes: update #1The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.