Januari in mijn bullet journal

10:00 The DIY Life 0 Comments


Deze maand vond ik het lastig om een thema te bedenken voor mijn bullet journal. Het eerste waar ik aan dacht, waren blaadjes of plantjes, maar een soortgelijk thema gebruik ik al heel veel. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik zo'n thema wel heel erg leuk vind, dus heb ik een variatie gemaakt op het cactus thema dat ik in augustus had!

Het is best ironisch om dit thema in januari te gebruiken, want in Nederland zijn bijna alle bomen en planten nog kaal, en is er bijna geen groen te zien. Ik heb maar tegen mezelf gezegd dat het gevoel van de lente een beetje naar voren komt in dit thema, wat ook wel zo is met die kleine plantjes. Helaas is het nog lang geen lente, mijn favoriete seizoen van het jaar. Ik vind het prachtig om de natuur weer tot leven te zien komen, alle dieren die weer in de wei komen en de vogeltjes die je overdag weer hoort fluiten en dat het zonnetje zich wat vaker laat zien. We moeten nog even geduld hebben, maar als het niet al te regenachtig wordt in januari, gaat dat vast wel lukken!

Themapagina en blog ideeën

Op de eerste pagina (de thema pagina) zie je allemaal blaadjes en een leuke banner. Als je wilt weten hoe je mooie handlettering banners maakt, hou The DIY Life dan in de gaten! Want deze vrijdag (15 december) komt er een artikel online over hoe je handlettering banners maakt. Ook zal ik je verschillende soorten laten zien en je stap voor stap uitleggen hoe je ze tekent.

De andere pagina is biedt ruimte voor blog ideeën. Ik heb alle ideeën voor januari al in mijn planning opgeschreven, maar die laat ik nu natuurlijk nog niet zien! Ik kan wel verklappen dat in ieder geval januari en ik hoop heel 2018 een jaar zal zijn waarin er leuke DIY's en andere artikelen op The DIY Life komen....

Habit tracker en wedding planning

Als je de bladzijde omslaat, is er een habit tracker. Al vanaf oktober werk ik met een habit tracker in mijn bullet journal waarbij de habits met kruisjes worden aangegeven in een soort tabel. Deze opzet werkt voor mij heel erg goed en ziet er ook leuk uit. Ik heb wel eens geprobeerd om met kleurtjes de habits aan te geven, maar ik raak de kleurtjes kwijt, of ik weet niet meer welk kleurtje ik had gebruikt (ze lijken soms zo op elkaar). Herken jij dit probleem ook? Mijn oplossing daarvoor is dus het gebruik van kruisjes. Dit maakt het een stuk overzichtelijker, en je kunt de habit tracker zo groot maken als je zelf wilt!

De pagina in mijn bullet journal naast de habit tracker is een pagina gewijd aan onze wedding planning. Voor elke dag in januari kan ik opschrijven wat we die dag precies gaan voor onze trouwdag (ringen kopen, trouwjurken passen, locaties bezoeken, etc.). Laatst had ik een hele leuke droom over de locatie voor de kerk die we in gedachten hadden. Het was een ontzettend gezellig gesprek, dus ik hoop maar dat er een kern van waarheid in die droom zit!

Social media tracker, personal goals en blog goals

Dan komt alweer de laatste pagina in mijn bullet journal voor januari! Deze pagina is iets nieuws wat ik wil proberen, namelijk een social media tracker, maar ook persoonlijke en blog doelen. Dit zag ik wel vaker in andere bullet journals, en ik ben heel benieuwd hoeveel ik er aan heb. In februari hoor je of dit goed werkte!

In de personal goals heb ik onder andere opgeschreven om een huurhuis te vinden. Mijn vriend en ik zijn hier al een tijdje mee bezig, maar hopelijk hebben we in januari succes en vinden we een huurwoning. Ook ga ik in januari trouwjurken passen, waar ik best wel zenuwachtig voor ben! Want hoe weet je wanneer die ene jurk de perfecte jurk is? Het zal vast wel goed komen, maar toch zijn er wel wat zenuwen.. Het laatste doel voor januari is om bij te kletsen met familie en vrienden, die ik in 2017 weinig heb gezien doordat ik negen maanden in het buitenland woonde.

De blog goals mogen natuurlijk ook niet ontbreken in mijn bullet journal, dus die staan er ook nog bij. Eén van de goals is om meer DIY's te maken, want daar heb ik in Barcelona niet echt de kans voor gehad. Nou ja, ik had er wel de kans voor, maar ik kon ze niet meenemen in het vliegtuig en dat vond ik toch wel heel erg jammer. Daardoor was de motivatie een beetje weg om DIY's te maken. Vandaar dus deze blog goal in mijn bullet journal! Daarnaast wil ik meer gaan plaatsen op social media, want dat heb ik de laatste tijd ook wel een beetje af laten weten..

Hoe ziet januari er voor jou uit?

Dit is hoe januari er voor mij een beetje uit gaat zien, aan de hand van mijn bullet journal. Wat ga jij allemaal in januari doen? Zijn er dingen waar je naar uit kijkt, of juist waar je tegen op ziet? Misschien heb je wel goede voornemens... Mijn goede voornemens lees je in januari!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Januari in mijn bullet journalThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.