Handlettering tips: zilver op zwart

08:00 The DIY Life 0 Comments


Handlettering kan op heel veel soorten en ondergronden. Toen ik een zwart doosje zag, waar een pen in had gezeten, kreeg ik het idee om daar op te gaan handletteren met een zilveren pen. Maar hoe doe je dat eigenlijk? En hoe zou de tekst daarop eruit kunnen zien? Daar geef ik je vandaag tips over en ik laat je het resultaat zien.

Wat je nodig hebt voor deze DIY:
- Zwarte ondergrond (bijvoorbeeld een doosje)
- Zilveren pen
- Potlood
- Liniaal
- Kladpapier

De eerste stap is het bedenken van de quote die je op het doosje wilt zetten. Als je geen flauw idee hebt welke quote je kunt gebruiken, kijk dan eens op Pinterest voor inspiratie. Zelf heb ik voor de quote 'All you need is love' gekozen, wat ik een leuke quote vond. Bovendien kwam ik op Pinterest een quote tegen die ongeveer hetzelfde was en dat gaf me het idee voor deze lay-out.

Wanneer je de quote weet, kun je aan de slag met de lay-out, of te wel: hoe komt je quote er uit te zien? Naast de ontelbare lettertypes kun je ook nog keuzes maken voor het gebruik van een banner of juist niet. Wil je misschien decoratie elementen gaan gebruiken? Of wil je het juist zo klassiek of rustig mogelijk houden? Dat kan je mooi met een potlood op kladpapier gaan uitwerken.

Dan komt het spannende gedeelte, namelijk het schrijven van de quote op de echte ondergrond. Als je het prettig vind, kun je voor de quote doorzichtig papier gebruiken, zodat je je schets kunt overtrekken op de definitieve ondergrond. Toen ik de quote schetste, had ik een liniaal gebruikt. Bij het schrijven met de zilveren pen kun je ook de liniaal gebruiken voor de afmetingen.

Tot slot is het een kwestie van de letters inkleuren en dan is je quote klaar! Stel nou dat je dunne letters hebt gebruikt, maar je hebt een foutje gemaakt. Dat is makkelijk op te lossen door de letters ietsje dikker te maken. Op die manier blijven alle letters gelijk en zie je er niets meer van.

Ik merk vaak dat veel mensen het maken van decoraties lastig vinden. Bijvoorbeeld welke banner het leukste past bij de quote, of juist welke decoratie elementen het beste bij de quote passen. Probeer al je ideeën uit te werken op kladpapier. Dan kom je er achter wat je wel en niet leuk vindt en kun je een keuze maken!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Handlettering tips: zilver op zwartThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.