Review: washi tape van kurk

08:00 The DIY Life 0 Comments


Bij de Action kon ik laatst weer helemaal mijn hart ophalen, en ik kocht er veel washi tape! Misschien ben ik wel een extreme washi tape lover, of ben jij er net zo gek op? In mijn winkelmandje verschenen niet alleen ‘gewone’ washi tape rolletjes, maar ook washi tape van kurk! Kan je er op schrijven? Plakt het goed? Dat test ik vandaag voor je uit!

Als eerste even de prijs: je hebt drie rolletjes washi tape van kruk voor € 0,79. Er zijn een aantal verschillende soorten, waarvan ik er twee heb meegenomen (dus twee keer drie rolletjes washi tape). Samen met deze rolletjes heb ik nog een heel aantal andere gekocht. Je kan het lezen in deze shoplog! Bij elke verpakking zitten twee rolletjes met een opdruk en één blanco rolletje, waar je bijvoorbeeld op kan schrijven (dat ga ik ook nog testen). De eerste verpakking bevatte de rolletjes hieronder op de foto. Het bovenste rolletje heeft gouden vlaggetjes, en het onderste rolletje heeft zilveren stippen.

Het tweede setje met kurken washi tape had de volgende rolletjes: een blanco rolletje, een rolletje met gouden hartjes en een rolletje met zilveren strepen. Van alle rolletjes vind ik degene met de gouden vlaggetjes het leukste denk ik. De combinatie van goud en kurk qua kleur vind ik erg mooi, en de vlaggetjes zien er gewoon heel leuk uit!

En dan nu de grote test: kan je op de rolletjes schrijven? Ik gebruikte hiervoor handlettering, en maakte gelijk iets leuks voor mijn swapmaatje van de handlettering swap! Wie dat is, hou ik nog even geheim. Ik nam een stukje scrapbook papier, en plakte daarop de washi tape. De tape plakt goed, maar het is wel een kleine uitdaging om er geen bobbels in te krijgen. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat (bij mij in ieder geval) de bovenste laag van de washi tape wat plakkerig kan zijn. Er zit namelijk om de washi tape een stukje plakband, om de tape als een klein rolletje te houden.

Daarna de volgende, en laatste, test: kan je op de washi tape schrijven? Ik pakte een fineliner van de HEMA (4 mm) en testte het uit! Ik schreef de quote: ‘Live your dream’, samen met twee hartjes en een sterretje. De letters zijn goed te zien! Het is wel een uitdaging om op kurk te schrijven, want er zitten hier en daar wat kuiltjes in het kurk, waardoor je er met de fineliner (of pen) soms lastig bij kan komen. De letters blijven goed te zien. Moeite met handletteren? Lees dan dit artikel!

Wat vind ik er van?


Als ‘washi tape lover’ ben ik altijd op zoek naar nieuwe soorten washi tape. Daarom vond ik het heel erg leuk (zo niet geweldig) om deze washi tape van kurk in de winkel te vinden! Afgezien van het soms moeilijke schrijven en het plakkerige eerste stukje van de washi tape, ben ik er heel tevreden over! De letters die je er met een fineliner of pen op schrijft, zijn goed te zien en ik vind het ook erg leuk dat de rolletjes bedrukt zijn met bijvoorbeeld gouden vlaggetjes of zilveren strepen! Dus als je nog geen washi tape van kurk hebt, zou ik zeggen: probeer het eens uit!

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Facebook, Instagram of Pinterest!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: washi tape van kurkThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.