Recept: koffietaart met biscuitjes

11:39 The DIY Life 0 Comments


Als je me een beetje kent, weet je dat ik een echte theeleut ben! Koffie is niet zo mijn ding. Maar... ik maak een uitzondering als het gaat om koffietaart of koffie-ijs. En laat ik nou net een heerlijk recept gevonden hebben voor koffietaart, mét biscuitjes!
Toen ik de eerste hap nam van deze taart, twijfelde ik even of ik dit wel lekker vond. Maar na even de smaken op me in te laten werken, vond ik het best wel lekker! Je proeft heel goed de koffie, maar het overheerst niet. Dat komt ook mede door de biscuitjes, die de taart een knapperig laagje geven en tegelijk wat zoetig zijn. Ik heb het recept snel opgeschreven voor een volgende keer!


Wat je nodig hebt:


- 175 gram zelfrijzend bakmeel
- 175 gram roomboter
- 3 eieren
- 175 gram lichte of donkere basterdsuiker
- 1,5 tl bakpoeder
- 200 gram gebroken of gemalen biscuitjes
- 3 el zwarte, gemalen koffie

Bereidingstijd: 15-20 minuten
Baktijd: 20-30 minuten


Wat je doet:

1. Smelt de boter in een pannetje en verwarm ondertussen de oven voor op 180 graden. Bekleed de taartvorm met bakpapier en vet ze in.
2. Doe de boter in een beslagkom en voeg de suiker toe. Klop het licht en luchtig.
3. Voeg een voor een de eieren toe en klop na elk ei goed.
4. Roer de koffie erdoor met een spatel.
5. Voeg het zelfrijzend bakmeel en de bakpoeder toe en spatel alles goed door tot je een luchtig beslag krijgt.
6. Breek of maal de biscuitjes en verspreid die op de bodem van de taartvorm. Giet daarna het beslag over de biscuitjes.
7. Strooi ter decoratie nog wat biscuitjes over het beslag heen.
8. Zet de taart in de oven voor 20-30 minuten, maar niet bovenin (anders verbranden de bovenste biscuitjes). Prik met een vork in de taart om te zien of deze gaar is. Als je vork schoon uit het beslag komt, is de taart goed. Als extra decoratie kun je ook nog koffiebonen van chocolade op de taart leggen.

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Recept: koffietaart met biscuitjesThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.