DIY: kruidenpotjes

15:14 The DIY Life 0 Comments

Kruidenpotjes! Je hebt er zoveel van, en toch soms te weinig.. Vandaag laat ik jullie een leuke en goedkope manier zien hoe je zelf eenvoudig en snel leuke (kleine) kruidenpotjes kunt maken! De kosten voor deze DIY zijn ongeveer € 1,- Dat laat je toch niet aan je voorbij gaan?! Laten we snel aan de slag gaan!

Wat je nodig hebt:
- 2 kleine 'Bonne Maman' jampotjes van de Xenos (tijdelijke actie: 2 voor € 1,-)
- Een klein spijkertje
- Een hamer
- Kruiden

Optioneel:
- (Krijtbord)verf
- Kwast


Bij de Xenos is er een hele leuke tijdelijke actie, namelijk dat je twee kleine jampotjes van 'Bonne Maman' (een Frans merk) kunt kopen voor € 1,-! Ik heb ze in eerste instantie voor mijn ouders gekocht, die gek zijn op bijna alles wat met Frankrijk te maken heeft. Maar toen ik de potjes later in de kast zag staan dacht ik: hé, dat zijn handige kruidenpotjes! En als eerste gaan ze, als je alle jam opgepeuzeld hebt, in de vaatwasser of was je ze met de hand even af. 
Het potje is bijna 5 cm hoog, dus niet erg groot, maar dat maakt het eigenlijk ook wel weer een leuk potje! Als je kruiden hebt uitgekozen die je in het potje wilt doen, kan je ze er nu al in doen, of je maakt het nèt even leuker. C:

Wat ik namelijk heb gedaan: ik heb een klein spijkertje en een hamer gepakt en zo kleine gaatjes in het deksel gemaakt, waar de kruiden (als je de kruiden kan en wil strooien tenminste) uitgestrooid kunnen worden.
Natuurlijk kan je zoveel mogelijk gaatjes doen als je zelf wilt. Ik vond het gaatjes maken in deksel zo leuk worden, dat ik een beetje enthousiast te werk ben gegaan! C:

Nadat je misschien nog wel meer potjes gaatjes hebt gegeven, kan je de kruiden er dan toch eindelijk in doen! Bovenaan bij de benodigdheden heb ik ook nog een extra optie gezet, namelijk verven. Je kan de deksels of de potjes bijvoorbeeld met krijtbordverf verven, en er dan met een krijtje opschrijven wat er in zit. Of je geeft elke deksel een ander kleurtje, ook leuk! Je kan er eindeloos mee variëren. Zelf heb ik er voor gekozen om dat niet te doen (simpelweg omdat ik geen krijtbordverf had..).
Uiteindelijk ziet mijn kruidenpotje er zo uit! Ik heb er stevia poeder in gedaan, wat makkelijk door de gaatjes heen kan, omdat de korreltjes klein zijn. 
Ik zou zeggen: ga lekker aan de slag met jouw kruidenpotjes, of bedenk er iets anders leuks mee, de opties zijn eindeloos! En natuurlijk staat jouw kruidenpotje straks hopelijk te pronken in de keuken.

Have fun!

Tessa

Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: kruidenpotjesThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.