DIY: Sinterklaas mini gift box!

07:58 The DIY Life 0 Comments

Woehoe! Sinterklaas is weer in aantocht! Dat betekent lekker veel cadeautjes, maar gelukkig ook veel gezelligheid, pepernoten en natuurlijk die lekkere chocoladeletter! En wat is er nou leuker dan met Sinterklaas een zelfgemaakt cadeautje te krijgen? Bij de Action zijn er mini gift boxjes te krijgen voor € 0,99 (en dan heb je er zes). Dat is natuurlijk leuk om te geven, maar nog leuker om ook zelf te maken! Op onderstaande foto zie je de mini gift boxjes van de Action.
Wat je nodig hebt voor deze DIY:
- Mini gift boxjes van de Action (als voorbeeld)
- Een schaar
- Plakband/ dubbelzijdig tape
- Een potlood
- (Scrapbook)papier
- Een touwtje of stukje wol
- Perforator
- Liniaal

Het eerste wat ik gedaan heb, is één van de boxjes van de Action uit elkaar gehaald (wauw, dat klinkt lastiger dan het is). Zo kan je precies het sjabloon zien dat je nodig hebt voor deze leuke doosjes!
Daarna heb ik mijn scrapbook papier erbij gepakt, en heb ik een leuk patroontje uitgezocht. Vervolgens leg je de sjabloon op het stuk (scrapbook)papier dat je wilt gebruiken, en overtrekken maar! De vouwlijnen heb ik er ook meteen op getekend. Er zijn ook een aantal boogjes aan de bovenkant die je in moet snijden. Dit kan met een X acto mes, maar het wil ook prima met een schaar.
De volgende stap is natuurlijk het uitknippen van je sjabloon. Dit is soms een gepriegel, omdat er nogal wat bochtjes en hoekjes in het sjabloon voorkomen, maar het is te doen! C: En voor het vouwen heb ik twee tips waaruit je kan kiezen om te gebruiken! De eerste is om behoorlijk hard met een potlood of lege (!!) balpen over de lijn heen te gaan, waardoor deze makkelijker vouwt. Ook kan je dit met de punt van een schaar doen, maar dan heb je wel een grotere kans dat het papier beschadigt.
En natuurlijk is de volgende stap om het doosje in elkaar te zetten! Er zit maar één plakstrook (aan de linker kant), dus je hebt maar weinig lijm nodig. De onderkant van het doosje (ook de onderkant op de foto hierboven) is wat lastiger. Je hoeft hier geen lijm te gebruiken, maar alles is zo ontworpen dat je het netjes in elkaar kunt vouwen. Als je dat nou te lastig vindt, kan je ook gewoon vierkantjes doen aan de onderkant en deze over elkaar heen plakken!
Voor het labeltje heb ik ook scrapbook papier gebruikt. Ik had namelijk een pagina vol met labeltjes (zie de foto hieronder) waarvan ik er één heb uitgeknipt. Heb je nou zelf geen kant-en-klaar labeltje, dan kan je vast wel één op de computer vinden die je kan printen, of je ontwerpt er zelf één! C: Met een perforator kan je een mooi gaatje in het labeltje maken en deze met een stukje wol of touw aan het doosje vast maken.
En nu op naar Sinterklaas! Ik hoor de liedjes in de verte.. "Zie ginds komt de stoomboot..." Hopelijk heb je een leuk Sinterklaas feest dit jaar en geniet je er van! En vergeet niet dat het niet alleen maar om cadeautjes gaat hè, maar ook om de familie C:

Have fun!

Tessa

Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: Sinterklaas mini gift box!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.