Goede voornemens 2016: Deel 1

11:46 The DIY Life 0 Comments

Goede voornemens.. daar komen ze weer aan! Elk jaar heb ik ze ook wel op papier gezet en dan ga ik ijverig aan de slag om ze te halen in januari. Maar een jaar duurt nog 11 maanden langer dan alleen de maand januari! Daarom schrijf ik deze tweedelige serie over goede voornemens. In het eerste deel wil ik jullie laten zien wat mijn goede voornemen was voor het jaar 2014 (alweer een tijdje geleden), wat ik ook het hele jaar volgehouden heb. Daar gaat dus dit artikel over. Het volgende artikel in deze serie (en dus ook de laatste in de serie) gaat over 21 suggesties voor goede voornemens, die net even wat anders zijn dan je misschien gewend bent. Deze voornemens zullen gericht zijn op de lange termijn, dus dat je ze ook lange tijd houdt. Ook zullen de voornemens een christelijk tintje hebben hier en daar.

Vandaag dus deel 1 van de goede voornemens! Ik had al verteld dat ik dit goede voornemen tijdens heel 2014 heb gedaan. Ik heb namelijk een heel jaar lang elke dag 1 ding opgeschreven waar ik dankbaar voor was die dag.
Het doel van deze challenge (want dat is het eigenlijk wel) is dus om élke dag van het jaar één ding op te schrijven waar je dankbaar voor bent. Dat kan bijvoorbeeld zijn dat je dankbaar bent voor je ouders, voor Gods genade, voor je lieve vriend(in) of voor de leuke dag die je hebt gehad op school of op je werk. Het mag van alles zijn! Zolang jij er maar dankbaar voor bent!

Het mooie van deze challenge is in mijn ogen dat je er niet heel veel tijd mee kwijt bent, maar het toch wel jouw kijk op het leven kan veranderen! Ik merkte namelijk tijdens het jaar dat ik deze challenge deed, dat het mij anders naar dingen deed kijken. Zeker ook omdat ik soms heel goed moest nadenken waar ik die dag dankbaar voor was.

Als je bij deze challenge nou ook wat wilt DIY'en, kan dat ook! Zelf heb ik dat ook gedaan. Allereerst heb je een leuk fotoalbum nodig. Deze kan je onder andere bij de HEMA krijgen, maar natuurlijk ook bij andere winkels! De bedoeling is namelijk dat je een soort scrapbook maakt. Als je niet weet wat dat is, kan je het even Googelen. 

Hieronder heb ik een aantal foto's geplaatst van mijn scrapbook van deze challenge, zodat je hier misschien wel wat inspiratie uit kan halen!




Hopelijk ga jij deze challenge in 2016, 2017 of een ander jaar ook doen, want hij is zeker de moeite waard!

Have fun!

Tessa

Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

Goede voornemens 2016: Deel 1The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.