DIY: quote op een mok

12:07 The DIY Life 0 Comments

Een hele tijd geleden al had ik een grote mok bij de Action gekocht, met het idee om daar ooit weer eens wat mee te gaan doen. Maar steeds kwam het er maar weer niet van, en als ik de mok zag liggen dacht ik 'oh ja, die had ik ook nog'. Zo'n momentje had ik dus vanmorgen ook, en toen vond ik dat ik er maar eens iets leuks mee moest gaan doen! Dus hier is de DIY met dé mok van de Action!
De mok bij de Action kost € 1,50 en hij is groter dan de gemiddelde mok. Hij is namelijk bijna 13 centimeter hoog! De mok zit in een heel leuk doosje verpakt:
En wat zit er allemaal in dat doosje? Niet alleen de mok, maar ook nog verf voor op de mok en een kwastje! Zelf heb ik deze verf niet gebruikt, dus kan ik jullie niet vertellen of de verf goed is of niet.
Wat ik heb gebruikt voor deze DIY:
- Een mok van de Action
- Een permanent zwarte marker van de HEMA
- Een quote
De permanent marker die je gebruikt moet wel geschikt zijn voor porselein, anders lukt het je waarschijnlijk niet om de quote mooi op de mok te krijgen..!
De volgende stap is dan om een quote te vinden die jij graag op de mok wilt hebben. Zelf heb ik een quote gekozen die mij erg inspireerde, namelijk: Set your mind on things above - Colossenzen 3:2 (een Bijbelvers dus). Deze quote heb ik eerst zelf in mijn eigen handschrift geschreven, omdat ik wou proberen hoe dat er dan uit ziet.
Als eenmaal klaar bent om de quote op de mok te schrijven, zou ik zeggen: leef je uit! Doe wat je leuk vindt en maak er iets moois van! In het doosje zit dus ook verf die je kan gebruiken. Let op: als je de verf gebruikt, is het wel belangrijk dat je de mok een tijdje in de oven zet (alle instructies zitten bij de mok als je 'm koopt), anders kan je er niet uit drinken of gaat alles er bij het afwassen weer af..!
Ook ik heb al mijn moed verzameld en de quote met een permanent marker op de mok geschreven, en ik ben erg tevreden met het resultaat!
Hij staat nu heel erg mooi op mijn bureau te pronken. Ik gebruik hem namelijk niet als drinkmok (omdat ik hem daarvoor eerlijk gezegd te mooi en ook wel een beetje te groot vind), maar als pennenhouder! Dus hé, een mok hoeft niet alleen een mok te zijn, maar kan ook een pennenhouder zijn! C:
Ik hoop dat je deze DIY erg leuk vindt, en ook jouw creatieve energie loslaat op de mokken van de Action! Als je geen inspiratie hebt voor quotes, kan je altijd op mijn Pinterest account kijken, daar staan een heleboel! 

Have fun!

Tessa


Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: quote op een mokThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.