Gezond ontbijt!

10:54 The DIY Life 0 Comments

Het lijkt of het steeds meer een trend aan het worden is: gezond eten. Natuurlijk spelen de goede voornemens van het nieuwe jaar ook een rol mee, maar over het algemeen merk ik dat mensen zich steeds bewuster worden van wat ze eten. Alle troep die in producten verwerkt zit, wordt opgemerkt en er worden gezondere producten gekocht. Meer biologische producten komen op de markt en ook bij mij bleef deze trend niet onopgemerkt

Al een tijd ben ik bezig met bewust en gezond eten, oftewel: weet wat je eet. Het valt me op dat er in veel producten die gezond lijken nog steeds allemaal ongezonde ingrediënten zitten. De belangrijkste maaltijd van de dag is het ontbijt, want daar start je namelijk je dag mee op en haal je voor de ochtend en zelfs nog voor het begin van de middag je voedingsstoffen en energie uit. Daarom wil ik in dit artikel aandacht besteden aan een gezond ontbijt!
Dit ontbijt is al een tijdje mijn vaste ontbijt voor elke dag. Het geeft je voldoende energie, is heel gezond en het is ook nog eens lekker! Alle voedingswaarden en ingrediënten heb ik ook toegevoegd aan de foto's, zodat je kan zien wat er allemaal in zit. 
Wat heb je nodig voor dit ontbijt?
- Griekse Yoghurt (€ 1,99 Lidl, 1 liter)
- Chiazaad (€ 1,42 Aldi, 100 gram)
- Gojibessen (€ 1,66 Aldi, 100 gram)
- Speltmout (€ 1,79 AlbertHeijn, 450 gram)
- Dorset Cereals (€ 2,26 AlbertHeijn, 325 gram - 8 diverse soorten)
De hoeveelheden die ik gebruik voor mijn ontbijt is ongeveer:
- 4 (grote) eetlepels Griekse Yoghurt
- 1 eetlepel gojibessen
- 1 theelepel chiazaad
- 2 eetlepels speltmout
- 2 eetlepels dorset cereals

Als je geen Griekse yoghurt wilt of het niet lust, kan je ook altijd voor gewone yoghurt gaan. Waarom kies ik wel voor Griekse yoghurt? De smaak van Griekse yoghurt is romiger en voller dan die van gewone yoghurt en de Griekse yoghurt is gezonder. 

Superfoods
Misschien heb je er wel eens van gehoord: superfoods. Maar wat zijn dat eigenlijk? Superfoods zijn producten die heel gezond voor je zijn en barstensvol met energie, eiwitten en anderen gezonde voedingswaarden zitten. Onder deze superfoods vallen ook chiazaad en gojibessen. Bij veel winkels zijn deze twee producten erg duur, maar als je goed zoekt kan je ze voor een leuk prijsje vinden! Zo ook bij de Aldi en de Lidl, waar deze producten te krijgen zijn.

Als jij ook met deze trend bezig bent, of gewoon gezonder wilt eten, hoop ik dat je wat aan dit artikel hebt! Enne... niet alles wat de stempel gezond heeft is vies! Alleen al dit lekkere ontbijt is daar een mooi voorbeeld van!
Have fun!


Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

Gezond ontbijt!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.