Het restylen en opruimen van je kamer

14:42 The DIY Life 0 Comments

Naast alle leuke dingen in het leven zijn er ook minder leuke, zoals je kamer opruimen. Vandaag heb ik een deel van mijn kamer opgeruimd, namelijk de nis die achter mijn deur zit. Ik heb de nis gestyled op een leuke girly manier, maar ook op een meer studenten manier. Je kan voor jezelf beslissen welke manier jij gaat toepassen, of natuurlijk gewoon je eigen manier!

Als eerste zal ik een aantal foto's laten zien van hoe het was. De linkerfoto is gemaakt voordat ik begon met opruimen en de rechterfoto is gemaakt nadat ik klaar was met opruimen.
De vergelijking van het opruimen zie je per plankje van de nis. Dan kan je ook precies zien wat ik gedaan heb en wat ik weggehaald heb of er juist bij heb gezet.

Als eerste heb ik de onderste plank opgeruimd. De radio is er blijven staan, omdat de onderste plank de enige plank is die een stopcontact heeft. De rest van de prulletjes en spulletjes die er stonden heb ik er weg gehaald, want het leek erg onrustig en druk. Nu staan er twee mappen voor in de plaats.
Daarna was de tweede plank aan de beurt. Ook deze plank vond ik erg onrustig en druk ogen door alles wat er stond. Alle boeken heb ik weg gehaald, op één na. En ik heb er een mandje met DVD's bij gezet. Ook heb ik er een waxinelichtje en een corsage bij gelegd om de plank wat aan te kleden.
De volgende plank die aan de beurt was, was nummer drie. Deze plank stond vol met mappen en een aantal boeken. De mappen heb ik allemaal doorgekeken en ik ontdekte dat er zelfs drie hele mappen weg konden, omdat daar papieren in zaten die ik niet meer gebruiken zal. dat scheelde natuurlijk veel ruimte! Al deze mappen en boeken heb ik vervangen door een leuke zwart-wit foto en sieraden houders. Ik heb de plank in zwart-wit stijl gelaten, om het één geheel te maken en het niet te druk te maken.
Als laatste plank was plank nummer vier aan de beurt. Deze plank is helemaal veranderd en er staat (net als bij plank nummer drie) niets meer van wat er daarvoor stond. Alle DVD's en boeken heb ik weggehaald, en ik heb er andere boeken neergelegd. De boeken die er nu liggen heb ik een tijd geleden al gekaft, waardoor het één geheel is van dezelfde boekenkaften. 
Al met al duurde het opruimen ongeveer een half uur (inclusief het doorlezen van de mappen en bepalen wat ik wel en niet kon houden aan papier). En het bracht behoorlijk wat afval met zich mee! Op de foto hieronder zie je (op de mappen na) alles wat weg kon aan papier en boeken!
Uiteindelijk was ik klaar met opruimen, en kon ik een aantal leuke sfeerfoto's maken van het resultaat!
Hopelijk heb je wat inspiratie opgedaan voor het opruimen van je eigen kamer en heb je ontdekt dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn om op een bepaalde plek in je kamer een rustige ruimte te creëren, in plaats van druk. Ik wens je alvast heel veel succes en plezier voor als jij je eigen kamer gaat opruimen of gaat restylen!

Have fun!

Tessa




Wat je misschien ook leuk vindt:

Het restylen en opruimen van je kamerThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.