Leuk én efficiënt je bureau inrichten

08:00 The DIY Life 4 Comments


Of je nou aan het werk bent, huiswerk maakt of een hobby uitvoert - grote kans dat je dit achter een bureau doet. Er zijn veel mensen (waaronder ik) die een bureau altijd inrichten met te veel spullen, waardoor er bijna geen plek meer is voor een laptop of iets anders. Een opgeruimd bureau is niet alleen handig om aan te werken, maar kan ook rustgevend zijn. Ik laat je zien hoe ik mijn bureau heb ingericht (nu alleen nog ontdekken hoe lang het zo blijft, haha).

Vóór ik het bureau ging opruimen en inrichten, lag het vol met troep en stond er veel te veel aan pennen en andere bureauspullen op. Daarbij moet ik wel vermelden dat ons kantoor nog vol staat met dozen van de verhuizing. In februari zijn we verhuisd naar een groter huis, maar het uitpakken van de dozen gaat niet zo snel. De woonkamer, waar we het vaakst zijn, is helemaal af en ingericht. Daardoor is misschien de drang ook kleiner om het kantoor op te ruimen.

Om te beginnen heb ik eerst het hele bureau leeg gemaakt. Een blank canvas is het beste om mee te beginnen voor mij, want dan heb ik alle ruimte voor inspiratie en creativiteit. Als er nog spullen op het bureau staan, werk je daar automatisch omheen en dan krijg je misschien nog niet het resultaat dat je graag wilt.

Wat voor mij belangrijk was, is dat het bureau rust uitstraalt en niet te vol staat met van alles. Een plant geeft mij een gevoel van rust, waardoor ik die als eerste op het bureau heb gezet. Wellicht ken je de plant wel: een pannenkoekenplant, zó leuk! Daarnaast geeft een quote mij altijd inspiratie, waardoor dat item als tweede op het bureau kwam te staan. Een klein kunstvoorwerp (twee persoontjes zittend op een schommelbank) vond ik er erg leuk bij staan. De roze etui die je ziet is gevuld met Ecoline brushpennen, maar die staat er ook deels omdat ik de etui leuk vond op dat plekje.

Naast een leuk bureau moet het natuurlijk ook efficiënt zijn, anders doe ik de titel van dit artikel geen eer aan. Dus kom maar op met die efficiëntie! In het leuke opbergdoosje met bloemetjes zitten allemaal pennen en fineliners die ik veel gebruik voor mijn DIY's en bullet journal. Plakband kun je in mijn ogen nooit genoeg hebben en komt altijd goed van pas, waardoor die ook op het bureau kwam te staan. Tot slot staat er op het bureau een pennenbakje, inclusief fineliners. Fineliners gebruik ik het vaakst naast gewone pennen, dus ik vond het niet handig om alle fineliners in het opbergdoosje te laten zitten.

De nieuwe indeling van het bureau bevalt me erg goed en ik heb genoeg ruimte om achter mijn laptop te werken en tegelijk ook de spullen erbij te pakken als ik in mijn bullet journal bezig ga. Het is fijn om een rustige plek te creëren, waar ik ook nog eens veel inspiratie van krijg. Hoe fijn is dat?

Wat is voor jou belangrijk als je je bureau (opnieuw) inricht?
Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Leuk én efficiënt je bureau inrichtenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

4 opmerkingen:

  1. Een opgeruimd bureau vind ik zeker belangrijk. Ik doe dat nu elke vrijdagmiddag. Tussendoor slibt het toch wel weer een beetje vol helaas. Wat ik belangrijk vind is voldoende ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap dat je de motivatie hebt om elke week je bureau op te ruimen! Daar kan ik zeker nog wat van leren..! :)

      Verwijderen
  2. Een zo clean mogelijk bureau geeft energie. Helaas staat het mijne binnen de korste keren ook altijd vol met troep...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi opgeruimd beuro en ook super gaaf ingericht.

    BeantwoordenVerwijderen

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.