DIY en review: notitieblok van de Action

20:16 The DIY Life 0 Comments

In de Action shoplog, die ik deze week geplaatst heb, kwam ook een memo blok voor die je zelf kon maken en kon customizen. Vandaag heb ik het notitieblok gemaakt en hij staat al heel mooi op mijn vensterbank! Het is een DIY pakket en hij kost € 1,49!

Wat heb je nodig:

- Een schaar
- Dubbelzijdig tape
- Notitieblok DIY set van de Action (€ 1,49)
- Wasknijpertjes (optioneel)
Wat moet je doen:
Als eerste begin je met een blanco houten plankje, dat wordt de basis van je notitieblok. Er zitten ook twee blaadjes in het pakketje waarop vormen staan die je eruit kunt drukken en deze kan je gebruiken om je notitieblok te versieren. Er zit één bij voor de achtegrond, die ik ook ga gebruiken. 
 Nadat ik de achtergrond eruit heb gedrukt, heb ik hem met dubbelzijdig tape op de kartonnen ondergrond geplakt. Het voordeel van een standaard achtergrond is dat hij altijd past! Natuurlijk kan je er zelf ook makkelijk één maken door de kartonnen ondergrond op een leuk papiertje te leggen en deze over te trekken.
 Vervolgens was het tijd voor het steunstuk, dat je gebruikt om het notitieblok neer te zetten als een fotolijst. Ook hiervoor zijn voorgedrukte plaatjes, die ik ook heb gebu
 Daarna was het tijd voor het uitkiezen van een lay-out. Hoe wil je je notitieblok hebben? Ik heb een tijdje getwijfeld tussen de onderstaande twee lay-outs, maar uiteindelijk heb ik voor de tweede gekozen, die vond ik toch iets leuker!
 Daarna heb ik met dubbelzijdig tape de notitieblokjes en de wasknijpers vastgeplakt aan de kartonnen ondergrond. Zorg ervoor dat je het goed aandrukt! 
 Op de foto kan je zien dat de dubbelzijdige tape (onderop de wasknijper) iets groter is dan de wasknijper zelf. Dat is helemaal niet erg, want je kan de tape om de wasknijper vouwen!
 De bovenkant van de tape heb ik naar het midden toe gevouwen, wat ik ook met de onderkant ga doen. Zo heb je de tape mooi weggewerkt en zit je wasknijper extra stevig vast!
En uiteindelijk zat alles goed vast! 
 Mijn notitieblok staat heel mooi op mijn vensterbank! De kleuren vind ik heel leuk en ze passen bij de look van mijn kamer.
Alvast heel veel plezier als je deze DIY ook gaat proberen of als je hem (helemaal) zelf maakt! 

Have fun!

Tessa




Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY en review: notitieblok van de ActionThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.