Waarom ik een tijdje niet heb geblogd

08:00 The DIY Life 0 Comments


Het is een tijdje geleden dat ik iets online heb gezet, ik had namelijk geen inspiratie om een artikel te schrijven en ik had ook geen behoefte aan bloggen. Ik ben inmiddels bijna 3,5 maanden in Brussel op stage, en ik zat er even doorheen. Alles viel me zwaar en ik wilde heel graag naar huis. Het hotel waar ik stage loop zit midden in het bos en afgelegen van winkels en dergelijke. Als ik een dagje naar Brussel zelf wil, ben ik een halfuur onderweg naar de bewoonde wereld en daarna nog een half uur naar het centrum van de stad.

In het begin van mijn stage had ik niet verwacht dat het me zo tegen zou staan. Het leek me juist heerlijk om eens in een bos te wonen, voor het eerst op mezelf en even weg van alle drukte. Dit was in het begin inderdaad heel erg fijn, en ik vond het geweldig om op mezelf te wonen, mijn eigen dag in te delen en los van mijn ouders te zijn. Ik werd voordat mijn stage begon gewaarschuwd door mijn school dat na ongeveer drie maanden een dip zal komen, omdat al het nieuwe er af is en je inmiddels alles wel kent. Je wilt iets anders, of juist weer naar huis. Tja, dat merk ik nu dus.

Ik zei gisteren dat het anders zou zijn geweest als ik in de stad zelf woonde, maar dat moet ik ook maar niet te hard zeggen denk ik. Mijn dip was eigenlijk de grootste reden dat ik een tijdje geen artikelen online heb gezet. De afgelopen tijd heb ik ook weinig echt voor mezelf gedaan, en elke keer als ik creatief bezig ging, dacht ik: oh, dan moet ik dat zo in een artikel gaan zetten, maar dan was de lol er voor mij gelijk af. Want in een artikel wilde ik graag alles perfect hebben (inclusief foto’s) en dat legt ook meteen een druk op me. 

Natuurlijk kan je niet alles perfect doen (dat is maar goed ook), maar doordat ik dat steeds tegen mezelf zei, werd het bloggen geen hobby, maar een verplichting en dat ging me tegen staan. Toen besloot ik om een paar weken geen artikelen te schrijven en een korte pauze te nemen. Dit heeft me gelukkig heel goed gedaan! Een paar dagen geleden probeerde ik het maken van DIY’s weer op te pakken. Niet voor de blog, maar voor mezelf en ook voor de ontspanning. Dit voelde heel goed, en ik merkte dat ik geen last had van mijn dip als ik aan het freubelen was. Om meteen een artikel te gaan schrijven wilde ik nog niet, want eerst wilde ik tijd voor mezelf hebben en niet voor de blog DIY’s gaan maken.

De dag dat ik dit schrijf (Hemelvaartsdag) begon ik weer met het foto’s maken voor Instagram en terwijl ik daarmee bezig was, kwam ik op een leuk blog idee. En dát is wat ik heel graag wil: gewoon bezig zijn met iets leuks en dat er dan ineens een DIY in me op komt. Ik was heel erg blij dat dit gebeurde, want dat betekende dat ik weer kon gaan beginnen met bloggen! Ik ga het rustig aan weer oppakken, wat ook inhoudt dat er misschien niet drie artikelen per week online komen, maar iets minder. Ook op Instagram probeer ik het weer een beetje op te pakken, want dat heb ik ook met rust gelaten de afgelopen tijd.

Dit was een heel verhaal over de afgelopen tijd, maar het voelde goed om dit met jullie te delen! Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie als bloggers wel eens zo’n dip hebben gehad, en hoe je daar uiteindelijk weer uit gekomen bent. Voel je vrij om het hieronder in de reacties te delen, of anders een mailtje te sturen (thediylife@outlook.com).

Ik ben alweer vol enthousiasme bezig met het volgende artikel, dat binnenkort online komt. Nog eventjes wachten, en dan komen er weer nieuwe artikelen op The DIY Life!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Waarom ik een tijdje niet heb geblogdThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.