Mijn moodboard voor de toekomst

08:00 The DIY Life 0 Comments


Een jaar geleden ongeveer maakte ik een moodboard voor de toekomst met betrekking tot mijn interieur. Het moodboard kan je hier vinden. Dit jaar ben ik veel bezig met mijn persoonlijke toekomst, en niet alleen over het interieur van mijn toekomstige huisje. Een moodboard is makkelijk om te maken, maar kan tijd kosten. Het is tegelijk ook een reflectie van jezelf en bovendien kan je door tijdschriften bladeren!

Voor degenen die niet weten wat een moodboard is, zal ik het in het kort uitleggen. Wanneer je een moodboard maakt, zoek je foto's, illustraties of teksten/woorden op die jij graag wilt bereiken in de toekomst. Het is eigenlijk een soort wensenlijstje, alleen dan vooral met afbeeldingen. Alles wat jij in de toekomst wilt hebben of bereiken, kan je op een moodboard vastleggen. Het idee is dan dat je jouw moodboard op een plaats neerzet waar je hem goed en vaak ziet, en dat het moodboard jou dan motiveert om je doelen en dromen waar te maken!

Om een moodboard te maken heb je dus allereerst tijdschriften en een schaar nodig. Van te voren kan je alvast bedenken wat je uit wilt knippen, maar probeer er geen beeld van te maken. Het precieze plaatje dat jij in je hoofd hebt, vind je waarschijnlijk niet terug in tijdschriften. Wanneer je iets leuks tegenkomt, maar je weet niet of je het gaat gebruiken, kan je dat altijd uitknippen. Als je het niet gebruikt, kan je het bewaren voor een volgende keer. Ik ging ook aan de slag en zocht een paar (Spaanse) tijdschriften op en begon te knippen.

Al snel kwam ik leuke foto's tegen die ik goed kon gebruiken. De tijdschriften die ik gebruikte waren allemaal in het Spaans of Catalaans, dus sommige woorden zoals 'family' of 'love' kwam ik daar niet snel in tegen. Hier bedacht ik een oplossing voor: handlettering! Met een brushpen van Ali Express en waterverf ging ik aan de slag en schreef ik de woorden die ik dacht nodig te hebben: 'family', 'faith', 'love' en 'trouwen'. Na een kwartiertje had ik alle tijdschriften door gebladerd en gevonden wat ik nodig had.

Na even rangschikken en de foto's en teksten op een mooie plek gelegd te hebben, was mijn moodboard klaar!

Er zijn een aantal dingen die ik graag aan je wil uitleggen over het verhaal achter sommige afbeeldingen of teksten van mijn moodboard. Ik heb het woord 'faith' genoemd, omdat ik mij meer in mijn eigen geloof (christendom) wil verdiepen en mijn relatie met God wil versterken. Daarnaast heb ik het woord 'family' opgeschreven, wat verwijst naar een eigen gezinnetje, maar ook naar mijn eigen familie. Helaas kon ik geen plaatje vinden van een bruidspaar of een bruiloft, dus heb ik maar het woord 'trouwen' opgeschreven. Mijn lieve vriend en ik willen heel graag trouwen, maar voordat dat gebeurt moeten we nog even onze studies afronden en een beetje sparen.

Het blaadje wat je ziet staat symbool voor een grote tuin, met daarachter een huis. Ik zou heel graag met mijn vriend een huisje willen met een mooie tuin erbij. Ik wil ook heel graag kinderen ontvangen en een gezinnetje beginnen met mijn vriend, vandaar het wiegje. Er staan ook twee plaatjes van eten op mijn moodboard. Op dit moment ben ik niet zo'n geweldige kok (zacht uitgedrukt), maar dat wil ik wel heel graag leren en mezelf verbeteren. Gelukkig woon ik nu samen met onder andere een meid uit Amerika die kok wil worden. (Elke zondagavond kookt zij voor ons, yes!) Dan staan er nog wat DIY spulletjes op de foto, die verwijzen naar het willen stimuleren van mijn creativiteit, maar ook mijn blog. Tot slot is er een grote woonkamer te zien. Het is een mooie, grote en lichte kamer, wat ik later ook heel graag in mijn huisje zou willen. Meer over mijn interieurwensen vind je bij mijn vorige moodboard.

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Mijn moodboard voor de toekomstThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.