Bullet journal setup oktober

08:00 The DIY Life 0 Comments


De maand oktober breekt weer bijna aan, wat betekent dat het weer tijd is voor een nieuwe maand in mijn bullet journal. Yes! Hier heb ik al een hele tijd naar uit gekeken, want de setup van deze maand vind ik echt ontzettend leuk. De kleuren van de herfst vind ik heel erg mooi, vooral de combinatie van bruin, rood en oranje. Lekkere warme kleuren dus! En dat vind je ook terug in mijn bullet journal deze maand.

Zoals ik al zei ben ik dol op de herfst. Begrijp me niet verkeerd, de koude temperaturen en de donkere dagen vind ik maar niks. Het gaat mij vooral om de kleuren en de gezelligheid. Op dit moment woon ik in Barcelona, waar het nog elke dag +20 graden is en je nog steeds kan verkleuren in de zon. Een behoorlijke tegenstelling dus met het koude, Nederlandse weer op dit moment. Dat mag de pret niet drukken, want ook hier beginnen de blaadjes langzaam bruin te worden en van de bomen af te dwarrelen. Juist die leuke verkleurde blaadjes vind je deze maand terug in mijn bullet journal!

De eerste pagina van mijn bullet journal zegt 'Sweet October', waarbij de woorden zijn omringd door bruin-groene blaadjes. Binnenkort laat ik je zien hoe ik deze blaadjes gemaakt heb in een aparte tutorial. De rest van de pagina heb ik opgevuld met kleine rondjes. Als je mij volgt op Instagram heb je de blaadjes in de Instagram Stories waarschijnlijk al voorbij zien komen.

Wanneer je de pagina omslaat, komt de habit tracker tevoorschijn. Deze heb ik gemaakt met behulp van een vierkante stempel met stipjes. De vorige maand heb ik voor het eerst vierkantjes gebruikt voor mijn habit tracker, en dat beviel me heel erg goed. De legenda staat onderaan de pagina. Elke habit of gewoonte die ik bij wil houden heeft een apart symbooltje. De pagina heb ik opgevuld met blaadjes, eikeltjes en weer kleine rondjes. Wanneer ik naar deze pagina kijk, krijg ik weer een herfstig gevoel dat me doet verlangen naar gezellige avonden met kaarsen en warme chocolademelk...

De volgende bladzijde is gewijd aan mijlpalen van verschillende onderwerpen. Elk onderwerp heeft drie rondjes voor drie verschillende mijlpalen. Toen ik met deze pagina aan de slag ging, was de verf die ik gebruikt had voor de vorige twee pagina's al opgedroogd. Daardoor was de mooie groene kleur van de blaadjes nu een beetje blauw.. Dit vond ik heel erg jammer, maar als ik de blaadjes nogmaals zou verven, zou het papier lelijk worden. Dus deze en de volgende pagina hebben blauw-bruine blaadjes.

De laatste pagina van deze maand is voor mijn blog ideeën. Telkens wanneer ik een idee heb, vind ik het handig om die op één vaste plek op te schrijven en op dit moment is die plek mijn bullet journal. Het werkt voor mij heel prettig om van tevoren al te bedenken waar ik over kan bloggen en zo in het voren te werken. Ook al gebruik ik de ideeën die ik opschrijf niet in die maand, ze kunnen altijd nog van pas komen! Voor elk idee of voor meerdere ideeën heb ik zes blaadjes gemaakt en de rest er omheen ingekleurd.

Wat vind je van mijn bullet journal? En hoe ziet de setup van jouw bullet journal er uit deze maand?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Bullet journal setup oktoberThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.