Review: DIY slinger van de Action

08:00 The DIY Life 0 Comments


Bij de Action zijn soms DIY pakketten te krijgen, onder andere van een slinger van papier. Ik dacht eerst oprecht dat de slinger deels van kurk was vanwege de bruine voorkant, maar het blijkt dus gewoon papier te zijn. Dit leek me een leuk DIY pakket om uit te proberen. Is het echt zo leuk als de verpakking doet lijken?

Wat je nodig hebt

Om te beginnen even wat basisinformatie. Dit DIY pakket heb ik in juni gekocht voor € 0,89. Alles wat je nodig hebt voor de slinger zit in het doosje. Het enige wat je extra nodig hebt, is dubbelzijdig tape of lijm en een schaar om de touwtjes op het juiste formaat te knippen. Alle vormpjes zijn zo gemaakt dat je ze zo uit het papier kunt drukken en dus niet hoeft te knippen.

Toen ik het pakketje uitpakte, bleek dat er precies genoeg achtergronden en bruine banners zijn. De bedoeling is dat je de achtergrond en de bruine banner (zo noem ik het maar) aan elkaar vast knoopt met het touwtje dat erbij zit. Ik dacht eerst dat de bruine banners op de achtergronden geplakt moesten worden met dubbelzijdig tape, maar dat is niet nodig. Tenzij je dit zelf wel wilt natuurlijk.

Er zitten vier velletjes met leuke afbeeldingen in het setje, waar je ruim genoeg aan hebt. Het enige nadeel van deze afbeeldingen vind ik dat sommige stukjes erg dun zijn, waardoor je een plaatje snel afbreekt (als je begrijpt wat ik bedoel). Het zijn overigens wel allemaal afbeeldingen die bij het setje en ook bij elkaar passen.

Hoe het werkt

Ik ging druk aan de slag met het maken van de grote slinger. Er zitten 2 soorten touwtjes in het pakket: een zwart lint en een zwart/wit touwtje. De eerste heb ik gebruikt door de hele slinger heen. Het tweede touwtje heb ik in stukjes geknipt en daarmee sommige banners aan de achtergronden vastgemaakt. Het was wel een gepruts, want het zwart/witte touwtje gaat snel rafelen en de gaatjes waar het doorheen moet zijn maar klein. Dat is uiteindelijk ook de reden geweest dat ik niet overal het zwart/witte touwtje heb gebruikt.

Het is leuk dat je sommige afbeeldingen aan het touwtje kunt rijgen, zoals de banner 'Oh Happy Days' hierboven. De hele slinger is ongeveer anderhalve meter breed en makkelijk op te hangen. Ik heb plakband gebruikt om de slinger aan de muur te plakken, maar je kunt natuurlijk ook washi tape gebruiken of het touwtje om een spijker of schroef wikkelen.

Mijn mening

Al met al vind ik de slinger erg leuk geworden! De stijl past niet helemaal bij de kamer waar ik de slinger heb opgehangen, maar ik vind de kleuren en de afbeeldingen erg mooi. Ook de bruine banners vind ik erg leuk staan bij de achtergronden van wit, grijs en groen. Een mooie set en zeker eentje om aan te raden!

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: DIY slinger van de ActionThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.