Review: Daffie's DIY bruisballen

14:04 The DIY Life 0 Comments


Als je thuis een bad hebt, is het heerlijk om daar af en toe van te genieten! Met een heerlijk geurende bruisbal, een goed boek en een zacht muziekje aan is dat het perfecte recept voor ontspanning. Met het DIY-pakket bruisballen maken van Daffie's DIY kun je zelf je bruisballen samenstellen en daar vervolgens heerlijk van genieten!

Kortgeleden werd ik benaderd door Daphne, eigenaresse van Daffie's DIY. Tot dat moment had ik nog niet van haar webshop gehoord. Ik nam eens een kijkje en vond een leuke webshop met allerlei DIY-pakketten (ook nieuwsgierig? Klik hier voor de shop). Verreweg de meeste DIY-pakketten zijn door haarzelf samengesteld. Ik kreeg de mogelijkheid om het DIY-pakket bruisballen maken te proberen. Naast bruisballen kun je ook kiezen voor o.a. droogbloemen, kaarsen maken of zeep maken.

Voordat je bestelt, heb je de mogelijkheid om een aantal keuzes door te geven. Je kunt je eigen geurstof kiezen, 2 kleurstoffen en een glitterkleur. Ik had gekozen voor de geurstof 'Zoete mango', de kleuren oranje en rood en oranje glitters.

Ik had nog nooit eerder bruisballen gemaakt, maar ik had er wel wat over gelezen. Het leek me erg leuk om te doen. Ik had een vriendin uitgenodigd om samen de bruisballen te maken. Het werd een gezellige middag met heerlijke geuren. We hadden alles klaar gezet en we gingen aan de slag!

De inhoud van het pakket

- Een ronde mal
- 2 kleurstoffen
- 1 geurstof
- Natriumcarbonaat en citroenzuur
- Lavendelbloemen
- Steriel water
- Glitters
- QR-code om naar de online DIY guide te gaan

Het maken van de bruisballen

De online DIY guide is erg duidelijk. Alle stappen worden uitvoerig beschreven en je krijgt ook handige tips. Het maken van de bruisballen is volledig veilig om te kunnen doen met je blote handen. Aan het begin wordt ook uitgelegd wat je allemaal nodig hebt naast de inhoud van het pakket om de bruisballen te kunnen maken. Het enige wat ik nog als advies mee wil geven, is om de ruimte waar je bent goed te ventileren. Toen ik de natriumcarbonaat en het citroenzuur mengde, kwam er stof omhoog.

Vervolgens kun je de kleurstof toevoegen en steeds goed mengen. Daarna kan de geurstof erbij en eventueel glitters. Dan wordt het even rap werken, want als je het steriele water toevoegt, moet je snel alles roeren en je mal vullen. In de handleiding staat dat je de gevulde mal ongeveer 30 seconden moet aandrukken en daarna kun je de bruisbal eruit halen. We zijn hier heel erg lang mee bezig geweest. Misschien is het net een vaardigheid die je moet hebben om de bruisbal eruit te halen, maar ons lukte het helaas niet. We kregen steeds 2 losse helften. Achteraf gezien hebben we misschien te veel of te weinig van het water toegevoegd.

Desalniettemin ruiken de bruisballen heerlijk! We hebben ervoor gekozen om de lavendel niet toe te voegen, omdat we dat niet vonden passen bij de zoete mango geur. Tijdens het opruimen was er nog een klein restje over, die we hebben laten bruisen. Dat ging goed! Ik wenste dat ik toen al een bruisbal in bad had gedaan..! Het is inmiddels een aantal dagen geleden dat ik de bruisballen maakte, en nog steeds ruikt de kamer naar de heerlijke geur..

Mijn mening

Ik raad dit pakket absoluut aan! Dit DIY-pakket zit goed in elkaar en het is te zien dat er veel aandacht en tijd in is gestoken om alles tot in de puntjes uit te werken. Het enige wat ik jammer vond, was dat bij ons de twee helften niet bleven plakken, maar dat kan een fout van onszelf zijn. Je kunt je DIY-pakket zelf samenstellen en je kunt er, net als ik heb gedaan, een leuke creatieve middag van maken met een of meerdere vriendinnen.

Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: Daffie's DIY bruisballenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.