Mijn toekomstige craftkamer

14:57 The DIY Life 0 Comments


Eén kamer vol met crafting en DIY spulletjes, helemaal gewijd aan creativiteit en alleen voor jou om te gebruiken... Dit is een droom van mij die ik al een hele tijd heb. Over anderhalf jaar ben ik hopelijk klaar met mijn studie en ga ik uit huis. Dan heb ik misschien de kans om een eigen craftkamer te hebben.. Nog eventjes wachten dus, maar daarom kan ik er al wel over brainstormen en fantaseren!

Op Pinterest heb ik sinds kort een bord aangemaakt met allemaal ideeën voor een craftkamer. Wat zou ik er allemaal in willen hebben? Hoe komt hij er uit te zien? Die plannen deel ik vandaag met jullie!

Vrolijke kleuren


Ik ben iemand die heel erg van kleur en vrolijkheid houdt, en ik kan dan ook slecht tegen een saaie, kale ruimte. Op dit moment ben ik nog op stage in Brussel, en mijn kamer was erg saai en kaal. Binnen no-time heb ik die omgetoverd tot een vrolijke kamer vol leuke DIY's (voor zover dat toegestaan was - ik mag bijvoorbeeld geen gaten in de muren maken of muren verven). Toen vond ik deze pin hieronder op Pinterest met een leuke kleur muur, die ook nog eens een handige agenda had! Perfect, en super leuk, ik word nu al enthousiast!
Bron: Pinterest

DIY bureau


Wat is een craftkamer zonder een DIY bureau? Dit leuke DIY bureau hieronder vond ik op Pinterest, gemaakt van 2 IKEA kasten en een brede plank. Zo simpel, maar toch ook stevig en functioneel. De beide kasten kunnen gebruikt worden om allemaal spulletjes in te zetten, waar je van beide kanten bij kan. Ik denk dat ik er misschien wel mandjes in zou willen of doosjes of iets dergelijks, anders lijkt het meteen zo rommelig ben ik bang. 
Bron: Pinterest

Handige muren

Toen ik de onderstaande pin op Pinterest tegenkwam dacht ik "hé, dat is handig!" Een muur waaraan je allerlei dingen kan ophangen waar je makkelijk bij kan. En zeg nou zelf, het lijkt toch hartstikke fleurig en vrolijk? Dit lijkt mij heel handig, maar ook leuk. Omdat er overal gaatjes zitten, kan je ook nog wel eens variëren, wat wel iets voor mij is om te doen. Ik vind het namelijk erg leuk om af en toe alles eens flink op te ruimen en te veranderen, zodat het voelt en lijkt alsof je verhuisd bent en een frisse, nieuwe look hebt in huis.
Bron: Pinterest

Gezellig en knus

Tot slot is de grootte van de kamer en het kleurenpalet ook niet onbelangrijk. Zelf houd ik van kleine kamertjes, die dan gezellig knus zijn, zodat je je niet alleen hoeft te voelen en het niet een enorme grote ruimte is. Op de foto hieronder (van Pinterest) zie je een klein kamertje, en dat formaat zou ik ook wel leuk vinden voor mijn eigen craftkamer. Bovendien vond ik de kleuren van dit kamertje heel leuk en vrolijk!
Bron: Pinterest

Ik ben wel benieuwd of jij een eigen craftkamer hebt. Heb je misschien nog tips voor mij, of do's en dont's voor het inrichten van een craftkamer? Laat het dan eventjes weten in de reacties hieronder.

Have fun!
Tessa


Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Facebook, Instagram en Pinterest.



Wat je misschien ook leuk vindt:

Mijn toekomstige craftkamerThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.