Mijn (toekomstige) craftkamer

11:51 The DIY Life 0 Comments


Je ziet het misschien al wel in de titel staan, maar 'toekomstige' staat tussen haakjes. Wat dat betekent..? Dat we een craftkamer in ons huis gaan maken! Met de komst van ons tweede kindje hebben we een mini-verhuizing in huis. Onze oudste gaat naar een andere kamer, maar dat is nu nog kantoor. Het kantoor gaat naar zolder, waar nu nog allemaal dozen staan. Onze zolder is echter zó groot, dat er ook ruimte is voor een craft-gedeelte! YES!

Ooohh, hoe lang ik hier al van gedroomd heb, weet ik niet eens. Maar het is echt een droom die uit komt! Ik ben op Pinterest allemaal ideeën aan het zoeken voor de kleur op de muren, hoe ik het wil inrichten en wat er allemaal in komt te staan. We hebben geen budget voor een compleet nieuw interieur, maar dat is juist aan een DIY'er als ik wel een leuke uitdaging!

Een aantal dingen staan al vast, namelijk:
- Het wordt deels kantoor, deels craft-ruimte en deels logeerkamer (ja, onze zolder is echt groot..!)
- Er komt sowieso tapijt
- Ik kan waarschijnlijk één kleur kiezen voor op de muren, de rest ga ik aanvullen met decoraties
- De plek waar het bureau komt te staan, is ook al vrijwel zeker

In 2017 schreef ik een post over mijn toekomstige craftkamer zoals ik die toen voor me zag. Inmiddels is er aan mijn beeld van een craftkamer wel het een en ander veranderd. Ik heb hieronder mijn moodboard gezet, die ik zal toelichten.

1. Kleurenschema

Als eerste misschien wel het belangrijkste: het kleurenschema. Hierop baseer ik de hele inrichting en uiteraard de kleur van de muur en het tapijt. Ik voel me heel prettig en ontspannen bij warme kleuren, vandaar dat het kleurenschema bestaat uit voornamelijk warme kleuren. Doordat ik me daarbij ontspannen voel, hoop ik ook dat die mijn creativiteit kunnen stimuleren. Een kamer waar ik me niet ontspannen genoeg voel, kan mij ook geen creativiteit brengen.

2. Bureau

We hebben nu al een bureau, maar die is eigenlijk vooral voor het kantoor gedeelte van de zolder bedoeld. Manlief en ik hebben in 2018 samen een bureau gemaakt (die nu in onderdelen te wachten staat om weer in elkaar gezet te worden...) waar ik hopelijk weer veel creatieve uitspattingen kan hebben. Daarnaast vind ik het leuk om van het bureau een gezellige plek te maken. De inrichting op de foto vind ik er gezellig uitzien en qua kleuren ook redelijk passen bij het kleurenschema dat ik graag wil.

3. Papier organizer

Voor wie het nog niet weet: ik kan erg chaotisch zijn. Meestal ben ik ook wel flink geordend (hoe tegenstrijdig ook), maar soms ook erg makkelijk. Als ik aan het opruimen ben en ik heb even geen tijd om overal een plekje voor te vinden, dan leg ik het maar snel even ergens neer. Ik hoop dat een papier organizer (zelfgemaakt uiteraard!) mij in ieder geval helpt om belangrijke papieren bij elkaar te houden. En daarnaast lijkt het me leuk om dit zelf te maken!

4. Klein kastje

Op Pinterest zag ik allemaal foto's voorbij komen van kleine, zelfgemaakte kastjes voor op een bureau. Dit lijkt me heel handig om net even die paar dingen op te bergen die je vaak gebruikt. Het bureau dat mijn man en ik gemaakt hebben, heeft geen lades. Vandaar ook deels dit idee. En ik vind het wederom erg leuk en gezellig lijken. En uiteraard wil ik een dergelijk kastje ook zelf gaan maken.

5. Patroon op de muur

Ik gaf in het begin al aan dat ik waarschijnlijk maar één kleur kiezen voor op de muren. Maar ik zie het niet zitten om een muur helemaal in die kleur te verven en er verder niks mee te doen. Een muurschildering vond ik dan ook weer niet helemaal geschikt, maar een leuk patroon op de muur zie ik wel zitten. Eerlijk gezegd ben ik er echt nog niet uit wat voor patroon dat gaat worden en met welke kleuren, maar dit geeft me wel inspiratie voor leuke ideeën. Ik zag ook allerlei verschillende vormen voorbij komen, maar op de een of andere manier vind ik zeshoeken toch wel erg leuk (naast driehoeken overigens).

Zodra we aan de craftkamer gaan beginnen, neem ik je mee in de updates. Het zal waarschijnlijk aan het eind van het jaar worden voordat we er mee gaan beginnen (of eerder, wie weet...).

Wat je misschien ook leuk vindt:

Mijn (toekomstige) craftkamerThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.