DIY kaarten maken

09:06 The DIY Life 0 Comments

Kaarten maken, ik heb er al eens eerder een artikel over gemaakt. Het klinkt misschien suf en saai, maar ik zal je vandaag laten zien dat het heel leuk kan zijn! Ik heb hiervoor DIY kaarten uit de shoplog van vorige week gebruikt.

Wat je nodig hebt:
- DIY kaarten van de Action (€ 0,59)
- Een schaar
- Dubbelzijdig tape
- Washi tape
- Scrapbook papier
- Ponsjes (die gele voorwerpen op de foto hieronder)
- Een stempel
- Alles wat je wilt gebruiken om de kaart te versieren
Wat je doet:
1. Als eerste pak je wat je voor de voorkant van de kaart nodig hebt. In mijn geval was dat de dubbelzijdige tape, de washi tape, scrapbook papier en een schaar.
2. Vervolgens leg je de kaart op de achterkant van het scrapbook papier en trek je hem over met een potlood. Daarna plak je dubbelzijdig tape op de voorkant van de kaart, waar je scrapbook papier straks overheen komt.
3. Als je het scrapbook papier eenmaal op de kaart hebt geplakt, kan het versieren van de kaart beginnen! Ik gebruik hiervoor washi tape, de ponsjes en stempels, maar je kan natuurlijk gebruiken wat je maar wilt!
4. Als eerste druk ik met de ponsjes de rondjes en vierkantjes uit het papier. De vormpjes ga ik straks op de kaart plakken met 3D-plakkertjes. Je kan dit ook goed met dubbelzijdig tape doen.
5. Als je de kaart helemaal versierd hebt zoals jij dat leuk vindt, ben je nog niet helemaal klaar! Tenminste, als je er een tekst op wilt zetten (wat ik wel doe). Het leuke van deze DIY kaart is dat je alles kan aanpassen en geen last hebt van de originele kaart die door de achtergrond heen piept. En omdat de kaart van karton is en ook een bruinige karton kleur heeft, komen alle kleuren mooi tot zijn recht.
6. Daarna ben ik bezig geweest met het schrijven van een tekst op de kaart. Ik heb op de kaart een stempeltje gezet van een ankertje, en daarbij vond ik de tekst 'Good luck' erg leuk. Ik heb een 3B potlood gebruikt, maar je kan ook goed een pen of stickers gebruiken om mee te schrijven.
Als je kaart af is, kan je je resultaat gaan bewonderen en er iets leuks in schrijven voor de ontvanger! Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de kaart zelf te houden, of om er juist nog meer te maken!
De enveloppen mogen natuurlijk ook niet ontbreken bij een kaart! De enveloppen zaten bij het pakketje in van de Action en deze heb ik met een label uit de Action shoplog opgeleukt. Ook heb ik er nog een kaart bij gemaakt, om te laten zien dat er heel veel mogelijkheden zijn! Wil je weten hoe ik het plaatje op de kaart rechtsboven gemaakt heb? Klik dan hier!
Ik wens jullie heel veel plezier bij het maken van je eigen kaarten! Hopelijk vond je dit artikel leuk! Ik heb eens wat anders gedaan met de achtergrond, en eigenlijk vind ik dit best leuk! Wie weet komt er nog weer een keer zo'n achtergrond!

Have fun!

Tessa





Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY kaarten makenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.