3 restyle tips voor je kast

12:00 The DIY Life 0 Comments

Allemaal hebben we volgens mij wel eens zo'n bui dat je denkt: vandaag ga ik het eens anders indelen. En dan heb ik het niet per se over een hele kamer of zelfs een huis, maar over een kast. Vandaag geef ik drie tips voor het restylen van je kast! Note: de kast is niet gekocht, maar zelf gebouwd!

Stijl 1:

De kast is ontworpen als een kast voor boeken en cd's, waarvoor hij bij deze stijl ook gebruikt wordt. Bovenop is ruimte voor theeglazen en een waterkoker. Op de brede planken staan en liggen boeken en op de drie kleine plankjes staan cd's en decoraties.
Op een dienblaadje heb ik drie theeglazen gezet, met daarachter een vaasje met (nep)bloemen. Je kan er ook voor kiezen om je theeglazen zonder dienblaadje op of in je kast te zetten, maar met een dienblaadje heeft het toch een iets nettere look en dit dienblaadje past goed bij de kast zelf. De bloemen heb ik erbij gedaan, omdat de kleuren ervan weer terug komen in het dienblaadje en het vrolijkt het geheel wat op.

TIP: je kan er voor kiezen om veel kleur in je kast te doen, maar als je het niet al te druk wilt laten lijken, kan je het beste een bepaald kleurenpatroon gebruiken. Het kleurenpalet dat ik voor deze stijl heb gebruikt staat hieronder.
Stijl 2:
Voor deze stijl heb ik de onderste brede plank met boeken gehouden, maar bij de bovenste brede plank heb ik ze er uit gelaten. Ik heb gekozen voor wat meer decoraties, maar niet te veel, om het niet al te druk te maken. Het zwarte mandje met mijn make-up spullen erin past er goed bij, omdat het niet veel kleur bevat en rust uitstraalt. Ik ben gegaan voor een lichte look met niet heel veel kleur (afgezien van de boeken). Het kleurenpalet staat hieronder. De kleuren verschillen niet heel veel van elkaar, maar de accessoires bij deze stijl zijn wat lichter en hebben een beetje een beach-kleur.
Stijl 3:
Bij deze kast dacht ik: laat ik eens gek doen en er een kussentje bij zetten! En het resultaat is me 100% meegevallen! Ik vind het kussentje heel speels lijken en het geeft een frisse en leuke look. Op de onderste plank heb ik nu een mandje met DVD's gezet en twee kookboeken. De cd's staan nu onderaan, en de accessoires staan er boven. Ook staat er op de bovenkant van het kastje een sierradenboom. 

Het kleurenpalet staat hieronder. Er zijn wat meer gewaagde roze kleuren, maar over het algemeen is het weer een rustig kleurenpalet.
Heb jij nou een idee voor het restylen van je kastje, laat het dan hieronder weten in de reacties!

Have fun!
Tessa






Wat je misschien ook leuk vindt:

3 restyle tips voor je kastThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.