Zo verras je jouw valentijn!

08:00 The DIY Life 0 Comments

In de meeste winkels liggen ze wel weer: de Valentijnsproducten. Kaarten in de vorm van een hart, rode harten lolly's, noem maar op. Je kan het tegenwoordig zo gek niet meer bedenken, of het is er. Het is natuurlijk heel erg leuk om iets uit de winkel te kopen voor jouw valentijn, maar wat is er nou leuker dan zelf iets te maken? Hoe kan je je valentijn leuk verrassen met een DIY? Dat lees je in dit artikel!
Ben je er klaar voor om flink aan de slag te gaan? Dit heb je allemaal nodig:
- Stickers van kurk (Xenos)
- Een stevige kaart (Action)
- Een potlood
- Twinmarkers (Action)
- Krijtstift (HEMA)
- Waterverf
- Een kwast
- Water
- Washitape

Als eerste plak je de kaart vast op een stevig stuk papier of op de tafel met washitape. De kaart wordt namelijk nat van de verf, en als je hem niet vastplakt, bolt hij helemaal op. Nog een voordeel van washitape aan op de buitenrand van je kaart: je blijft met de verf binnen de kaart zelf.

Daarna heb je de waterverf nodig om iets leuks te gaan verven op de kaart. Voor de hand ligt natuurlijk een hart, maar als jouw partner/vriend helemaal gek is van trekkers bijvoorbeeld, kan je dat er natuurlijk ook op maken. Als je een duidelijk effect wilt op de kaart van de waterverf, kan je het beste zo min mogelijk water met de verf mengen. Als je juist een vaag en blurry effect wilt, is het beter om veel water met verf te mengen. Voor mijn kaart heb ik gekozen voor een duidelijk effect.

Om nog wat leuke elementen op de kaart te maken, heb je een potlood met een gum aan de bovenkant en waterverf nodig. De gum dip je namelijk in de waterverf (het liefst met zo min mogelijk water) en daarna wordt de gum een ronde stempel en kan je op de kaart gaan stempelen, hoe leuk! Met deze techniek kan je ook heel leuk cadeaupapier versieren!

Wanneer de kaart droog is, kan je de voorkant verder gaan versieren met leuke stickers van kurk, washi tape, lintjes, glitters of andere leuke versiersels. Als laatste kan je Twinmarkers gebruiken om een leuke (handlettering) quote op je kaart te schrijven! Als alternatief kan je ook een krijtstift gebruiken (HEMA) om een quote op je kaart te schrijven! Op de voorkant van mijn kaart heb ik geschreven met een krijtstift, en aan de binnenkant met de Twinmarkers. Nog een optie is om je quote ook te schrijven met waterverf.

Aan de binnenkant komt jouw persoonlijke boodschap aan je grote liefde! Als laatste kan je de envelop ook nog een mooi kleurtje of leuke versieringen geven. Om je op weg te helpen, heb ik hieronder een leuk kort gedichtje neergezet:
Lieve ...,

Als ik elke dag een wens kon doen,
Wat zou dat dan zijn?
Dan zou ik wensen om een zoen,
En elke dag bij mijn lief te zijn.

Samen, dat blijft een geweldig woord,
Een woord voor jou en mij.
Het mooiste wat ik ooit heb gehoord,
Was dat je zei: jij hoort bij mij!

Een hele fijne Valentijn!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief, of volg me op Facebook, Instagram en Pinterest.


Wat je misschien ook leuk vindt:

Zo verras je jouw valentijn!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.