Kaarten maken - Gastblog

08:00 The DIY Life 0 Comments


Het is vandaag tijd voor één van de laatste gastblogs op The DIY Life voorlopig! Maar komen er dan helemaal geen gastblogs meer online? Ja zeker wel, alleen niet meer elke donderdag. Dit was een soort experiment voor mij om te kijken hoe het is als elke donderdag iemand anders aan het woord is. Ik vond dit leuk om te doen, en de reden was vooral dat ik zelf niet genoeg tijd had om voor de donderdag een artikel te schrijven. Gelukkig heb ik die tijd nu wel weer, en kan ik weer lekker met het bloggen aan de slag! Maar vandaag dus nog even een gastblog, en de komende weken ook nog, daarna zullen ze misschien eens per maand of per zoveel weken verschijnen. Het woord is vandaag aan Marion, blogster van Acrealife. Ze heeft leuke kaarten gemaakt met handlettering en een ontzettend mooie tekening!

“Mijn naam is Marion, ik ben 23 jaar en woon in een klein plaatsje in Twente. Mijn grootste hobby is om creatief bezig te zijn. Ik heb hierin niet echt één duidelijke hobby, ik vind namelijk bijna alles heel erg leuk. Zo kan ik de ene dag bezig zijn met stempels voor een leuk kaartje, en de volgende dag een leuk schilderijtje maken. Wel vind ik het heel erg leuk om mijn creativiteit te delen met anderen. En dit doe ik ook zeer regelmatig om mijn blog, Acrealife. Een creatieve lifestyle blog zoals ik het vaak noem. 

Toen Tessa mij vroeg of ik misschien een gastartikel wou schrijven had ik nog geen idee waar ik het over wou hebben. Want het grootste nadeel van alles leuk vinden is dat het soms lastig is om een keuze te maken. Tot ik bij toeval dit kaartje tegenkwam tussen mijn foto’s. Een kaartje dat ik maakte voor de Handletteringswap, maar waar ik nooit echt iets over heb geschreven. En ik dacht dat jullie het misschien wel leuk vonden om te lezen hoe ik dit kaartje heb gemaakt.

Dit kaartje bestaat namelijk uit een combinatie van een tekening en handlettering. Zelf vind ik het altijd prettig om bij dit soort kaartjes te beginnen met de tekening. Hierdoor heb je iets beter een beeld waar je de letters kan plaatsen. Meestal begin ik met het teken van een paar schetsen op een simpel printerpapiertje. Wanneer je dan tevreden bent kan je deze uitknippen en heel licht overtrekken. Hierdoor hoef je niet te veel te gummen op je kaartje, wat ervoor zorgt dat het resultaat iets mooier lijkt. Wanneer je de schets op je kaartje hebt ga je verder met de letters. Deze heb ik gemaakt met behulp van het boek van Paperfuel, want dit was namelijk mijn eerste echte handlettering kaartje. Ook hierbij teken ik de letters eerst op een a4 printerpapiertje voordat ik het op het kaartje probeer. Hierna teken ik het met potlood op het kaartje totdat ik helemaal tevreden ben. 

Vervolgens trek ik de lijnen van de letters over met mijn watervaste fineliners (micron). Als laatste stap kleur ik de cupcake in en voeg ik enkele spetters toe aan het kaartje. Zelf verf ik hierbij met mijn viltstiften en distress inkt. Dit doe je door met je stift enkele keren over een glad voorwerp te gaan. Hierdoor blijft er inkt achter waarmee je kan verven. Deze techniek maakt dat het resultaat er een beetje uitziet als waterverf. Ook kan je verschillende kleuren met elkaar mengen en werken met licht en donker. En daarmee is je kaartje helemaal af. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe ik dit kaartje maakte. En dat je inspiratie of tips hebt opgedaan!”
Ben je benieuwd naar de blog van Marion? Kijk dan eens op Acrealife, of op haar Instagram!
Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook en Pinterest!



Wat je misschien ook leuk vindt:

Kaarten maken - GastblogThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.