Ontdek deze leuke DIY's!

16:34 The DIY Life 0 Comments

Van mijn vriend kreeg ik twee hele leuke, kleine houten doosjes. Toevallig weet ik dat ze bij de Action te koop zijn, en dat ze echt niet duur zijn! Om mijn kamer in België wat op te vrolijken, heb ik deze doosjes (de volgens mij bedoeld zijn voor DIY's) om te toveren in een stijl die bij mijn kamer past.
Het enige wat je nodig hebt, zijn de doosjes uiteraard, en een fineliner. Daarnaast kan je natuurlijk allerlei materialen gebruiken om de doosjes te versieren die jij leuk vindt! Ik heb het simpel gehouden, maar (zoals een andere stagiaire vanmorgen tegen me zei): simpel is vaak elegant en mooi, en daar ben ik het helemaal mee eens!

Voor het eerste doosje ben ik begonnen met het tekenen van wat lijntjes. Ze hoeven niet perse recht te zijn, want dat maakt het eigenlijk alleen maar leuker! Hiervoor heb ik een fineliner van de HEMA gebruikt van 0,4 mm. Het tekenen met een fineliner op hout is even wennen, want hout is natuurlijk niet zo glad als papier. Maar na eventjes oefenen (op de onderkant bijvoorbeeld) went het wel en kan je aan de slag!
Daarna heb ik met een simpel ovale vorm blaadjes getekend, waardoor het lijkt alsof het allemaal lange takken of slingers met blaadjes zijn die op het doosje staan, een heel erg leuk effect!
In dit doosje heb ik een bolletje met touw gedaan. Het doosje is niet heel erg groot, maar dit paste er precies in, alsof het er voor gemaakt is! En ook al doe je er niks in, dan nog is dit doosje een leuke decoratie voor op je kamer bijvoorbeeld.
Dan op naar doosje nummer twee! Ook dit is een klein doosje, maar vierkant en het heeft een soort raampje, waar je doorheen kan kijken en zo kan je dus zien wat er in het doosje zit. Ook voor het versieren van dit doosje heb ik een fineliner gebruikt. Ook hier geldt natuurlijk dat hout anders is dan papier, en dat oefenen handig kan zijn.
Het werd voor mij een beetje saai om hier ook weer blaadjes te tekenen (al kan je dat wel doen natuurlijk, dan vormen de doosjes één geheel). Na een tijdje bedacht ik wat ik er op wou hebben, en ik leg je hieronder met foto's uit wat ik gedaan heb. Eerst heb ik een regendruppel getekend, die ik vervolgens half heb ingekleurd met de zwarte fineliner. Daarna heb ik er stipjes omheen gezet, drie aan beide kanten.
En dit heb ik op elke zijde van het doosje gedaan. Over wat ik er in zou doen heb ik even getwijfeld, omdat het doosje dus niet heel erg groot is. Toen zag ik een aantal knopen liggen, waar ik eigenlijk geen plek voor had, dus die konden heel mooi in dit doosje!
Uiteindelijk zijn dit mijn doosjes geworden, en ik ben er erg blij mee! Niet alle DIY's hoeven moeilijk of ingewikkeld te zijn, maar lekker simpel kan ook! En zoals ik aan het begin al schreef is simpel ook elegant en mooi!
 Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook of Pinterest.



Wat je misschien ook leuk vindt:

Ontdek deze leuke DIY's!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.