Gastblog: wat is snailmail?

08:00 The DIY Life 0 Comments


Vandaag is het tijd voor gastblog nummer 2! En ik geef het woord aan Daniëlle van Buttydaantje.nl en van haar Webshop Ladybug. Ze stelt zich hieronder zelf voor, dus dat ga ik niet doen, maar wat ik wel ga doen is verklappen waar haar gastartikel over gaat, namelijk over snailmail! Wat dat is, vraag je je af? Dat zal Daniëlle je uit gaan leggen! Volgende week komt er weer een andere gastblog online! Wil jij ook meedoen en gastblogger worden bij The DIY Life? Stuur dan een mail naar thediylife@outlook.com met een korte introductie over jezelf, je blog en het onderwerp waarover jij wilt bloggen.

“Wat leuk om mij eens via de blog The DIY Life aan jullie te mogen voorstellen. Misschien kennen jullie mij al via de Handlettering Swap die ik samen met Tessa heb bedacht? Ik ben dus Daniëlle, 27 jaar, getrouwd met Lukas en fulltime moeder van onze twee peuterdochters. Het moeder zijn is fantastisch, maar ik ben meer dan dat. Daarom heb ik een eigen creatieve shop en blog waar ik al mijn creativiteit en ideeën kwijt kan. Daarnaast geef ik sinds kort workshops in handletteren. Ik vind het fijn anderen te kunnen en mogen inspireren en dat wil ik dan ook graag doen in deze gastblog. 

Eén van mijn grote passies binnen het creatieven is handletteren en snailmailen. Handletteren is de trend van nu. Snailmail daarentegen is -nog- wat minder bekend. De definitie is moeilijk uit te leggen. Er is zoveel mogelijk! Kort gezegd is snailmail het versturen van post. Leuke post! Post ontvangen is een feestje, helemaal als het onverwachts is. Niet alleen het ontvangen is een feestje, ook het maken, inpakken en uitpakken. Het gaat vooral om het geven, een ander verrassen. 
Snailmail kan op vele verschillende manieren worden gemaakt. De meeste snailmails worden gemaakt in de vorm van een papieren mapje of flipbook met allerlei vakjes en zakjes waar leuke goodies in kunnen worden gestopt. Goodies die binnen het snailmailen veel worden gebruikt zijn paperclips, minikaartjes, labels, stickers, washitape, sticky notes en die cuts. Hiermee kan de ontvanger vaak zelf weer mee aan de slag. Ik vind het altijd het makkelijkst om te werken vanuit een thema. Dit kan een bepaalde kleur zijn, dier, seizoen, noem maar op. Ik begin altijd met het verzamelen van papier en goodies, passend bij het thema. Daarna bedenk ik hoe ik de snailmail vorm wil geven.

Voor het opleuken van de snailmail gebruik ik vaak washitape, doorschijnende zakjes, bakerstwine en stempels. Als je een boekje hebt gemaakt, kun je hem leuk dichtmaken met een stukje bakerstwine. Ik vind dubbelzijdig plakband of tape ook zeer fijn om te gebruiken. Er is altijd wel een zakje of envelopje die je graag wilt opplakken en met deze tape gaat dat heel gemakkelijk. 

Natuurlijk is er nog veel meer mogelijk. Hiervoor zou ik je adviseren eens een kijkje te nemen op Pinterest. Op mijn blog schrijf ik regelmatig over snailmail. Dit kunnen reviews zijn van leuke snailmailproducten of juist een voorbeeld van een snailmail die ik heb gemaakt waarbij ik uitleg hoe ik te werk ben gegaan en welke materialen ik heb gebruikt. Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren. Ben je enthousiast geworden?”

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook en Pinterest!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Gastblog: wat is snailmail?The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.