De leukste DIY's met washi tape!

08:52 The DIY Life 0 Comments


Als iemand in mijn omgeving het over washi tape heeft, zijn mijn oren gespitst. Mijn verzameling is inmiddels uitgegroeid tot een kleine obsessie, en alle washi tapes passen bijna niet meer in één doos! Het is natuurlijk super leuk om elke keer weer nieuwe washi tapes te kopen en ze te verzamelen, maar wat kan je er eigenlijk allemaal mee? Dat ga ik je vandaag laten zien! PS: heb jij inspiratie gehaald voor een DIY van The DIY Life? Deel dan je DIY op Instagram met de #creatiefmetTheDIYLife.
Voor de eerste DIY heb je een lege muur en leuke washi tape nodig! De bedoeling is namelijk dat je een figuur of tekst met washi tape op je muur maakt. Ik heb gekozen voor een diamant, en heb daarvoor lichtblauwe, dunne washi tape gebruikt. Houd er wel rekening mee, als je quotes gaat maken met washi tape, dat het lastig is om mooie, ronde letters te maken. Dit kan wel! Maar dan heb je allemaal kleine stukjes washi tape nodig, en als je die vlak achter elkaar plakt, krijg je een ronde vorm.

Dan de tweede DIY, waar je enveloppen voor nodig hebt. Deze DIY vond ik op Pinterest, en het idee is als volgt: je plakt een leuke kleur washi tape op de randen van de envelop. Zo krijg je dus vrolijke enveloppen! En het voordeel van al die duizenden soorten washi tape is dat je eindeloos kan variëren. Je hoeft het natuurlijk niet bij één randje washi tape te houden zoals ik gedaan heb, maar je kan ook heel veel lijnen washi tape naast elkaar op de envelop plakken.

Dan is het nu tijd voor de laatste DIY, die ook meteen een review is! Als je mij op Instagram volgt, heb je misschien al washi tape van katoen voorbij zien komen! Een volger zei dat ze benieuwd was wat ik er mee ging doen. Nou, dat zie je nu! Je kan namelijk met de katoenen washi tape hele leuke vlaggetjes maken! Maar eerst dit: wat vind ik van de washi tape? Als eerste grote pluspunt vind ik dat de washi tape ontzettend goed plakt. Maar soms plakt het zo goed, dat je het niet meer van het oppervlak kan afhalen wanneer je de washi tape toch ergens anders wilt hebben. Voor zover ik weet zijn er nog niet heel veel varianten, maar hopelijk komt dat nog! En als laatste was het voor mij in het begin even uitvogelen hoe je het makkelijkste het papieren achterkantje van de washi tape af kan halen, om zo de plakrand te krijgen en de washi tape te kunnen opplakken.

Ik heb een stukje wol afgeknipt, waar de vlaggetjes aan komen te hangen. Vervolgens knip je een stukje washi tape af van ongeveer 3 cm. Die vouw je horizontaal om de wol heen, waarna je een driehoekje uit de onderkant kan knippen. Zo krijg je dus een vlaggetje! Je kan ook een vlaggetje knippen door juist de hoekjes van de omgevouwen washi tape er af te knippen en het midden laten zitten.


Wat vond jij van deze DIY’s? Laat je reactie hieronder achter, of deel jouw DIY op Instagram met de #creatiefmetTheDIYLife.

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook en Pinterest.




Wat je misschien ook leuk vindt:

De leukste DIY's met washi tape!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.