Review: personaliseer je eigen viltjes

15:35 The DIY Life 0 Comments


Met een lekker glaasje fris op de bank, vrienden die langskomen en een gezellige avond. Daar ben ik zeker voor in! Geen wijn natuurlijk, vanwege mijn zwangerschap. Als ik weet dat er vrienden langskomen, ruim ik van te voren ons huis een beetje op, ga ik hier en daar wat schoonmaken en kleed ik het gezellig aan. Een van de finishing touches die ik leuk vind om in huis te hebben zijn onderzetters of viltjes. En wat is er nou leuker dan te kunnen zeggen: die heb ik zelf ontworpen?

Viltjes ontwerpen dus, waarom zou je dat doen? Je kunt ze in de winkel genoeg vinden tegen een goedkoop prijsje. Dat klopt absoluut, maar je kunt ze ook zelf maken, helemaal naar je eigen wens. Een leuk kleurtje, je favoriete quote of tekst erop en hier en daar wat aankleden met een leuke afbeelding. Of juist viltjes met een foto van jullie samen, een leuk idee voor een bruiloft of een vrijgezellenfeest!

Bij Studentendrukwerk kun je je eigen (bier)viltjes ontwerpen tegen een redelijke prijs. Het maken van de viltjes gaat via een online editor en is makkelijk in gebruik. Bij het ontwerpen is aan alles gedacht om toe te kunnen voegen: quotes, foto's, afbeeldingen, versieringen, teksten... Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan op jouw viltjes komen te staan. Bestellen kan helaas niet per stuk, maar minimaal per 25 stuks. Dat is wel redelijk veel, maar dan heb je ook meteen genoeg om jaren mee vooruit te kunnen. Als de hond er met je viltje vandoor gaat, heb je er gelukkig nog 24 liggen...

Natuurlijk ben ik zelf ook aan de slag gegaan met het ontwerpen van de viltjes. Hoe weet ik anders of ze van goede kwaliteit zijn en of de kleur niet tegenvalt? Ik heb gekozen voor twee ontwerpen, waarvan ik elk 25 stuks heb ontvangen. Tijdens het bestelproces heb je de mogelijkheid om te kiezen voor bierviltjeskarton (+ € 5), of voor houtbord (geen extra kosten). Zit daar veel verschil tussen? Door een ontwerp met en een ontwerp zonder bierviltjeskarton te kiezen, hoop ik daar achter te komen.

Ontwerp mét bierviltjeskarton (voor- en achterkant)

Ontwerp zonder bierviltjeskarton (voor- en achterkant)

Kwaliteit of snel kapot?

De viltjes werden na een aantal werkdagen bezorgd en zagen er goed uit. De tekst die ik op een van de twee ontwerpen had gezet, was helaas minder goed leesbaar dan ik had gehoopt. Misschien had ik een (te) klein lettertype gekozen, of ligt het aan de viltjes...? Op het andere ontwerp is de tekst overigens wel goed te lezen, maar daar had ik een iets groter lettertype gebruikt. De viltjes zijn goed stevig. Mijn man probeerde als een test om de viltjes te buigen, maar dat ging lastiger dan hij verwacht had!

Daarnaast had hij, als soort van test, water over het viltje gegooid, om te kijken of het viltje krom ging staan. Naar verloop van tijd (en veel water) gebeurde dat inderdaad. Maar.... er was geen verkleuring te zien! Zelfs niet bij de viltjes die van houtbord waren (zonder extra kosten). Daarnaast bleven de kleuren goed en kwamen er geen lelijke inktvlekken die uitlekten. Goed teken dus! Inmiddels gebruiken we de viltjes nu ruim een week en ze bevallen goed. Het enige nadeel is dat het er zóveel zijn, dat opbergen een uitdaging is. Maar daar komen we met onze creativiteit ook wel weer uit!

De kleuren van de foto's en van de achtergronden waar de tekst op gedrukt is, zijn levendig en zoals ze moeten zijn. Als ik naar het ontwerp kijk met de foto van de vulpen, zit er op de vulpen een soort laagje, alsof de foto erop gedrukt is met speciale inkt, waardoor het niet uitlekt. Het ontwerp met de foto van de eikeltjes heeft hetzelfde laagje.


De viltjes: zijn ze het geld waard?

Deze vraag kan ik meteen beantwoorden met 'ja'. Wellicht zijn de viltjes iets aan de dure kant, maar je hebt zeker waar voor je geld. De extra optie van bierviltjeskarton is leuk, maar ik kan niet zeggen dat ik een dusdanig verschil merk. Misschien de kenner wel? Al met al kan ik je zeker aanraden om voor een trouwdag, familiefeest of een andere leuke gelegenheid deze viltjes aan te schaffen als finishing touch.

Over studentendrukwerk

Studentendrukwerk ken je misschien wel van het laten drukken van je scriptie, boekverslag of een ander papieren werkstuk. Tegenwoordig kun je er daarnaast ook terecht voor onder andere zelf ontworpen viltjes, tegeltjes, foto's op canvas en natuurlijk alles wat te maken heeft met colleges, zoals notitieboeken en collegeblokken. Maar dat alles wel met je eigen ontwerp. Hoe leuk is dat? Je raakt nooit meer in de war met het collegeblok van je medestudenten en jullie kunnen samen gezellig een kopje thee drinken met zelfontworpen viltjes!

Have fun!
Tessa


Dit artikel is gesponsord door Studentendrukwerk.nl

Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: personaliseer je eigen viltjesThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.