Hoe pak je Kerst cadeautjes leuk in? Deel 2

08:00 The DIY Life 0 Comments

Een tijdje terug heb ik al eens een cadeaupapier DIY gemaakt, dat artikel kan je hier terug lezen. Dit keer wil ik je drie cadeaupapier DIY's laten zien die je voor de Kerst kan gebruiken! De Kerstdagen zijn bij ons altijd zo gezellig, met de kerstboom in huis, de kaarsjes aan en natuurlijk leuke kerstfilms! Sommige mensen hebben de traditie om met Kerst cadeaus te geven. Maar ook als je met Kerst geen cadeaus geeft, kan je deze DIY's gebruiken voor een verjaardagscadeau bijvoorbeeld!


DIY 1: Glitter en glamour

Deze eerste cadeaupapier DIY is erg leuk en makkelijk om te maken. Wat je nodig hebt is het volgende: doorzichtige folie, dubbelzijdig tape (optioneel) en glitters. Als je dubbelzijdig tape gebruikt, plak je dat eerst op het cadeaupapier en strooi daar de glitters overheen. Dit heb ik zelf ontdekt, en dat vond ik wel makkelijk. Zonder dubbelzijdig tape kwamen de glitters steeds niet op de plek waar ik ze wilde hebben. Als je de tape niet gebruikt, kan je de glitters op het cadeaupapier strooien. Daarna doe je folie om het cadeau heen, waardoor de glitters goed blijven zitten, maar je straks niet overal glitters hebt.


DIY 2: Superleuke stippen

Deze tweede cadeaupapier DIY vind ik zelf de leukste! Wat je nodig hebt is het volgende: een potlood, inkt, 'gift tag', dubbelzijdig tape en washi tape. Op de gum op de bovenkant van het potlood doe je wat inkt, en daarmee kan je mooie, ronde stipjes maken!


Daarna kan je het Kerst cadeaupapier gaan versieren met washi tape, en de 'gift tag' kan je vastplakken met dubbelzijdig tape. En dan was dit het resultaat van mijn DIY:


DIY 3: Kalme Kerst

De derde cadeaupapier DIY is ook erg makkelijk! Wat je nodig hebt: het potlood dat je ook voor de DIY hierboven (nummer 2) hebt gebruikt, inkt, een stift en een (oud) boek. Met het potlood kan je weer stipjes gaan zetten op het cadeaupapier. Daarna kan je met een ponsje met een ster sterretjes uit een oud boek halen. Deze sterretjes kan je met dubbelzijdig tape vastmaken. En als finishing touch heb ik 'Merry X-mas' op het cadeaupapier geschreven.


En dat was het alweer voor deze DIY! Wat vond jij de leukste van deze DIY's? Laat het me weten in de reacties hieronder!


Fun fact: wij doen thuis eigenlijk geen cadeaus met Kerst, maar ik vond het wel heel leuk om te doen. Weet je waar Kerst echt om draait? Om de geboorte van Jezus Christus! 

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Hoe pak je Kerst cadeautjes leuk in? Deel 2The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.