Bullet journal setup mei

08:00 The DIY Life 0 Comments


Na een lange tijd heb ik het weer opgepakt: bullet journaling. Dit is een hobby die bij mij met ups en downs gaat. De ene maand ben ik er heel fanatiek mee bezig, terwijl ik er de andere maand bijna geen aandacht aan besteed. De afgelopen tijd kwam het er helemaal niet van, om de simpele reden dat ons kantoor door de verhuizing nog vol staat met dozen, en in een van die dozen zat mijn bullet journal, haha! Langzamerhand is er wat orde in gekomen en zijn er een aantal dozen uitgepakt (je leest het goed: een aantal...), waardoor ik weer kon beginnen met bullet journaling.

Eind april heb ik de opzet voor de maand mei gemaakt in mijn bullet journal. Het leek me leuk om met een Ecoline brushpen te werken, en om eens een andere opzet te maken dan ik gewend was. Van nature ben ik een perfectionist en houd ik van rechte lijnen, maar toch daagde ik mezelf uit om eens zónder liniaal aan de slag te gaan (omdat ik de liniaal niet kon vinden.. oeps!).

Ik heb dit keer geen titelpagina gemaakt, omdat ik merk dat ik daar niet of nauwelijks naar kijk. Het leek me dan ook overbodig om daar veel tijd en energie in te steken, als de titelpagina daarna niet meer bekeken wordt. Daarnaast heb ik een weekoverzicht gemaakt, alleen voor volgende week. Deze week is bijna voorbij, waardoor ik er het nut niet van inzag om daar ook een weekoverzicht voor te maken. Normaal gesproken maakte ik altijd meerdere weekoverzichten, maar nu wil ik eerst kijken of ik het bullet journalen een week volhoud. Is dat zo, dan ga ik met de rest van de weekoverzichten aan de slag.

In mijn weekoverzicht zie je de agenda voor komende week, een aftelkalender tot de uitgerekende datum voor de komst van ons kindje, quotes, een mood tracker, een stukje om dingen in te vullen waar ik dankbaar voor ben, een maaltijd planning en onderaan een soort liniaal die de dagen tot de komst van ons kindje aftelt. Ik heb lang nagedacht over wat ik hier allemaal in wilde zetten, omdat ik ontdekt heb dat ik veel planningen en dergelijke leuk vond om te zien, maar er niks mee deed.

De komst van ons kindje vraagt veel van mijn aandacht, niet alleen omdat het mijn eerste zwangerschap is, maar ook omdat ik (en mijn man) ons er enorm op verheugen. Eerder deze week besefte mijn man ineens dat het nog maar 14 weken duurt tot ons kindje komt (mits ons kindje natuurlijk op de uitgerekende datum geboren wordt). Het is ook heel goed mogelijk dat ons kindje zich eerder aankondigt.

Er is nog een pagina in mijn bullet journal voor deze maand, namelijk een habit tracker. Dat je deze tracker op veel manieren kunt maken, was bij mij wel bekend. Maar na wat zoeken op Pinterest, kwam ik een ontzettend leuk idee tegen, waar ik mijn habit tracker voor de maand mei op heb gebaseerd. Zie het voor je als een muur vol met schilderijen, posters en plantjes. Lekker vrolijk en in mijn ogen erg origineel!

Deze maand wil ik gaan bijhouden of ik gewandeld heb, want conditie opbouwen voor de laatste weken van de zwangerschap en vooral voor de bevalling blijkt erg belangrijk te zijn. Sporten doe ik niet echt, maar met wandelen probeer ik toch een beetje mijn conditie op peil te houden. Daarnaast wil ik gezond eten, zodat ons kindje (en ik ook) alle voedingsstoffen binnenkrijgt die hij of zij nodig heeft. Hartige dingen en groenten kan ik met grote moeite eten tijdens de zwangerschap, dus fruit is een goed alternatief om toch vitamines binnen te krijgen.

Vanaf de 17e week voel ik schopjes van ons kindje, een hele bijzondere ervaring! De schopjes voelen vertrouwd en geven me ook het gevoel dat ik niet alleen ben, er is een kindje dat ik met me mee draag en die me gezelschap houdt. Ik wil elke dag bijhouden of ik schopjes heb gevoeld, waardoor ik op het idee kwam om dit met een soort habit tracker te gaan doen. Tot slot heb ik een soort kalender gemaakt voor het aantal weken dat ik zwanger ben. Zoals je ziet zit ik nu op 26 weken. Maandag ben ik 27 weken zwanger en begint het derde trimester.

Tot slot vond ik de plantjes een erg leuke decoratie om de pagina wat vrolijker te maken, en natuurlijk een prachtige quote: A moment in my tummy... A lifetime in my heart. Die quote sprak me zó aan, dat ik die heel graag hier wilde opschrijven. Het omschrijft heel mooi dat een kindje maar kort in de buik van de moeder zit tijdens de zwangerschap, maar voor altijd in haar hart is. Er is nog plek voor nog een habit tracker, maar ik heb op dit moment niet meer habits die ik zou willen bijhouden. Wie weet komt dat nog in de loop van deze maand!

Met deze leuke en vrolijke pagina voor mijn bullet journal hoop ik mezelf weer te motiveren om hiermee aan de slag te gaan. Het is ontzettend leuk om te doen, en bovendien is het ook ontspannend. Ik hoop dat ik je de komende tijd meer bullet journal pagina's en tips kan laten zien!

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Bullet journal setup meiThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.