Mijn bullet journal is vol!

08:00 The DIY Life 0 Comments

 
In het najaar van 2017 ben ik voor het eerste begonnen in mijn bullet journal. Dat was ook mijn eerste bullet journal, en ook degene waar ik nu over schrijf die vol is. Drie jaar heb ik met deze bullet journal gedaan. Na al die jaren wordt het ook wel tijd voor een nieuwe. Wat er allemaal in staat? Ik laat je een paar bladzijdes zien!

Het begin

Het begon allemaal in Barcelona, waar ik mijn bullet journal gekocht heb. Destijds heb ik er ook een review over geschreven. Toen ik hem kreeg, waren mijn man en ik net een paar weken verloofd. Dus je kunt wel raden waar mijn bullet journal mee begon: wedding planning! En ik vond het heel erg leuk om mijn eigen to do-lijstjes samen te stellen en alles voor de bruiloft af te vinken.

Niet lang daarna ben ik begonnen met de habit tracker en heb ik een aantal weken een agenda spread gemaakt. Tot de bruiloft (zomer 2018) ben ik er vrij veel mee bezig geweest, maar daarna is het ingekakt. Ik begon namelijk vlak na onze huwelijksreis met mijn eerste fulltime baan. Mijn man werkte toen ook fulltime en dat kostte veel energie. 's Avonds waren we beide uitgeblust en had ik weinig zin om in mijn bullet journal te werken.

Zwanger..!

Tot de periode dat we in november 2018 een positieve zwangerschapstest in handen hadden! Vrij snel ben ik toen weer in mijn bullet journal begonnen om van alles over de zwangerschap bij te houden. Echt een agenda hield ik niet bij, maar wel op welke dagen ik schopjes voelde en of ik me bijvoorbeeld misselijk voelde. In die periode ben ik ook weer een beetje begonnen met het bijhouden van een agenda, maar daar was ik nog steeds niet echt fanatiek mee. Ik gebruikte destijds vooral mijn mobiel als agenda.

Juli 2019 is onze dochter geboren. Tot vlak voor die tijd heb ik nog van alles over de zwangerschap bijgehouden, maar na de geboorte heb ik mijn bullet journal zeker een maand of vijf aan de kant gelegd. Ik had er geen tijd voor en ik had er ook geen behoefte aan. De zorg voor onze kleine meid vroeg op dat moment even genoeg.


Weer actief bezig

In november 2019 werd alles wat rustiger en kregen we een redelijk ritme. Onze dochter sliep 's nachts door, waardoor wij ook meer rust kregen. Vanaf de geboorte ben ik thuisblijfmoeder geworden en neem ik het huishouden en een groot deel van de zorg voor ons meisje voor mijn rekening. Doordat we iets meer nachtrust hadden, had ik overdag ook wat meer energie. Ik kreeg weer zin om creatief bezig te zijn! Dus ik pakte mijn bullet journal er weer bij.

Sinds die tijd heb ik tot op heden bijna elke dag in mijn bullet journal geschreven. Ik heb een vaste spread bedacht (een agenda) die ik elke week gebruik en voor elke maand heb ik een habit tracker. De spread is tussendoor wel een beetje veranderd, maar voor het grootste deel is bijna elke week wel hetzelfde ingedeeld. Wel met steeds andere versieringen.


Gebruiken als agenda

En ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt om mijn bullet journal als agenda te gebruiken en er zo veel mee bezig te zijn! De ene week wat actiever dan de andere week, maar ik blijf hem gebruiken. Nu al bijna een jaar onafgebroken, nou dat is wel wat na al die tijd met steeds grote tussenpozen. Voor mijn verjaardag (begin oktober) wil ik een nieuwe bullet journal vragen. Het komt namelijk precies zo uit dat ik hem tot mijn verjaardag, misschien een week langer, kan gebruiken.

Tot zo ver mijn bullet journal avontuur. Het leukste van de bullet journal vind ik de creatieve vrijheid die je hebt. Soms vind ik het heel lastig om helemaal blanco ergens in te duiken qua creativiteit, maar de vaste spread geeft me wel een uitgangspunt.

Heb jij ook een bullet journal?

Wat je misschien ook leuk vindt:

Mijn bullet journal is vol!The DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.