2 tips om je washi tape op te bergen + DIY

19:10 The DIY Life 0 Comments

Je kent het misschien wel: je hebt een hele verzameling aan washi tape en je weet niet meer waar je ze kwijt moet... Voor dat probleem heb ik twee leuke en handige oplossingen gevonden, waarvan er één zelfs een DIY is! Wil je weten welke twee tips? Blijf dan lezen!


Zelf kom ik graag bij de Action en de HEMA, waar je hele leuke soorten, maten en kleuren washi tape kunt vinden. En wees maar eerlijk, je kunt er nooit genoeg van hebben! Dan zie je weer een met net even een ander patroontje, en tja, dan kan je die moeilijk laten liggen! Het meest leuke aan het kopen van washi tape is nog wel de prijs! Wil je weten wat washi tape kost? Klik dan hier! Zelf bewaarde ik mijn washi tape altijd in een houten bakje, maar die raakte zo langzamerhand vol. En het is ook niet erg overzichtelijk.. Dus ik bedacht twee tips om ze makkelijk en overzichtelijk op te bergen!
Wat je nodig hebt voor de eerste tip:
- Washi tape
- Een doos met vakjes
Voor de eerste tip heb ik een grote doos gebruikt, die ik ooit bij de Xenos had gekocht. Ik weet helaas niet meer hoeveel hij kost, maar gelukkig wel dat de dozen nog steeds verkocht worden!
Door alle handige vakjes in deze doos kan je heel makkelijk je washi tape ordenen en zelfs op kleur als je dat wilt! Je kan precies zien wat je hebt! En er past meer dan genoeg in de doos!
Wat je nodig hebt voor de tweede tip:
- Washi tape
- Wc rollen
- Een schaar
Dit is de beloofde DIY! Voor de tweede tip om je washi tape op te bergen begin je met een wc rolletje (zonder wc papier uiteraard). De washi tape die je wilt gebruiken ga je hier omheen wikkelen, zodat de wc rol een nieuwe uitstraling krijgt!
Als je de hele wc rol helemaal hebt ingepakt in washi tape, is het de bedoeling dat je de rol door de midden knipt in de lengte. Op die manier krijg je twee maanvormige washi bakjes!
Wat je ook kunt doen, is het rolletje gelijk door de midden knippen en er dan washi tape overheen doen. Zo kan je elke helft een ander patroontje geven! De makkelijkste manier is wel om een heel rolletje in één keer te doen. Wel leuk aan de halve rolletjes is dat je niet twee keer het zelfde patroon hebt, maar elke keer iets anders!
En als je washi tape bakjes klaar zijn, kan je je washi tape er in doen!
Ze passen er precies in en ze zijn erg handig voor in je bureaulade bijvoorbeeld!
Met deze DIY heb je een leuke én creatieve manier om al je washi tapes mooi op te bergen! Er is alleen één nadeel kwam ik achter: de halve bakjes kunnen soms weg rollen.. Dus het is heel handig als je ze 'klem' zet tussen wat andere spulletjes! Maar met de halve rolletjes kan je de kleuren wel mooi gescheiden houden en rollen ze niet steeds je hele lade door!
Ik hoop dat je deze tips leuk vond en ideeën hebt opgedaan om jouw washi tape verzameling leuk en netjes op te bergen!

Have fun!

Tessa

Volg je Glitteress al op Instagram? Als je via de e-mail op de hoogte gehouden wilt worden, kan je je mail rechts van de pagina invullen!





Wat je misschien ook leuk vindt:

2 tips om je washi tape op te bergen + DIYThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.