Wat kan je maken met wat je in het bos vindt? - Challenge

09:46 The DIY Life 0 Comments

Misschien wist je al wel dat ik helemaal fan ben van de herfst? Mijn Instagram staat vol met foto's van de mooie dingen die de natuur ons geeft in de herfst! En in oktober heb ik elke week een herfst DIY gedaan. En omdat ik nog niet genoeg van de herfst kan krijgen, heb ik samen met Anouk van Nouk-San een challenge gedaan: wat kan je maken met wat je in het bos vindt? Deel jouw creatie op Instagram onder de #diychallengeherfst!
De challenge had één regel: maak iets met wat je in het bos gevonden hebt. Dus ik ben naar het bos gegaan en op zoek gegaan naar leuke dingen om iets mee te doen! In het bos is van alles te vinden: dennenappels, eikels, kastanjes, blaadjes, takjes... Mijn creatieve brein barstte al van de ideeën, en toen ik thuis kwam, ben ik meteen aan de slag gegaan!

Wat je nodig hebt voor deze DIY:

Een dienblad
Dennenappels
Eikels
Witte (of een andere kleur) decoratie steentjes
Een mok uit de tweede herfst DIY
Ik zei eerder al dat ik barstte van de ideeën toen ik naar het bos ging, maar al die ideeën moesten nog tot één DIY ging komen, dus kwam er een korte brainstormsessie. Na een tijdje was de knoop doorgehakt: het wordt een herfst centerpiece!

In het bos had ik al een aantal leuke eikels, dennenappels en blaadjes verzameld, die mooi gebruikt kunnen worden voor deze DIY. Ik begon met het dienblad (verkrijgbaar bij de Action, inclusief de decoratie steentjes), en daar legde ik de decoratie steentjes op. Daarna kwamen daar de dennenappels bij en de eikels natuurlijk ook. 
De gouden eikels die je ziet, komen van deze DIY. De gekleurde dennenappels vind je in deze DIY. Een centerpiece is natuurlijk niet compleet zonder centerpiece, en het centerpiece van deze DIY is een mok. Aan de mok heb ik blaadjes vastgelijmd met ModPodge. Als je die DIY nog eens wilt nalezen, klik dan hier. Het is wel een aanrader om redelijk dunne blaadjes te gebruiken, zodat je ze makkelijk op het glas kan lijmen. Als je dikkere bladeren gebruikt, gaat dit lastiger.
Uiteindelijk kwam er een heel mooi resultaat, en de herfst centerpiece was af! Hij staat nu te pronken op mijn kamer. Deze herfst centerpiece is 'de kroon' op alle herfst DIY's van de maand oktober. Elke week heb ik een herfst DIY gedaan. Wil je ze nog eens nalezen? Dat kan! Klik hieronder voor de DIY's:
Aan het begin van dit artikel kon je al lezen dat ik deze challenge samen met Anouk van Nouk-San heb gedaan. Op haar blog kan zien wat voor DIY zij gemaakt heeft van spullen die ze in het bos gevonden heeft!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Wat kan je maken met wat je in het bos vindt? - ChallengeThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.