DIY Tag

07:43 The DIY Life 0 Comments

Via de blog van Buttydaantje kwam ik op de DIY Tag, die op die blog staat. Het zijn zeven vragen over DIY's, bedacht door Elise Dingen op Youtube, en ik vond die tag zo leuk dat ik hem vandaag ook ga doen! 

1. Wat is jouw favoriete DIY?

Hmm... best een lastige vraag! Ik denk toch dat ik voor de quote op een mok ga! Die DIY heb ik in januari van 2016 gemaakt. Het was best een uitdaging om de quote goed te schrijven, maar het resultaat vond ik heel erg leuk! Hij staat nu nog steeds op mijn bureau te pronken, en is gepromoveerd tot pennenhouder.

Als ik er stiekem nog een favoriet aan toe mag voegen, komen de aardappel stempels ook hoog in de ranglijst te staan! Deze heb ik gebruikt om een kussen te bedrukken (het kussen is nog steeds mijn favoriet!).

2. Welke materialen gebruik je het liefst?

Ik ben de laatste tijd helemaal fan van washi tape, permanent markers en krijt! Eigenlijk was ik altijd al fan van washi tape. Het is gewoon zo leuk om met die vrolijke kleurtjes en patroontjes iets leuks te maken! Permanent markers en krijt gebruik ik de laatste tijd voor handlettering, en het zit er dik aan te komen dat dat een nieuwe hobby van me wordt! 

3. Wat zijn jouw favoriete DIY webshops / winkels?

Tja, het is heel erg voor de hand liggend denk ik, maar dat zijn toch de Action en de HEMA. Daar zijn zoveel leuke DIY spullen te vinden voor niet al te veel geld! Qua DIY webshops heb ik me nog niet echt georiënteerd, maar als je een leuke webshop kent, laat het me dan vooral weten in de reacties! Ik wil namelijk graag wat meer online DIY spulletjes kopen!

4. Wat is je grootste DIY fail?

Dan moet ik toch wel denken aan een bureau organizer die ik ooit voor de blog heb gemaakt in 2015. Ik gebruikte daarvoor theeglazen, een lijmpistool en scrapbook papier. Het papier liet al snel los, en de theeglazen lieten op een gegeven moment ook los. Volgens mij heeft de organizer het maar een of twee weken volgehouden, en daarna heb ik hem weer uit elkaar gehaald. Maar van deze fail heb ik wel geleerd, en heb ik later nog een nieuwe en betere organizer (zie de foto hieronder) gemaakt!

5. Op welke DIY ben je trots?

Heel erg trots ben ik op de onderzetters met een quote. Dit was de eerste keer dat ik mijn handlettering skills ging oefenen, en ik vond het heel erg leuk om te doen! De onderzetters gebruik ik nu nog steeds, en ik kijk elke keer nog met trots naar het resultaat! Het leukste is nog wel dat het een spontaan idee was om ze te maken, een 'poef idee' zoals ik dat dan altijd noem.

6. Waar haal je inspiratie vandaan?

Een tijdje geleden gaf ik inspiratie tips, die ik zelf ook gebruik. Veel inspiratie haal ik van Pinterest, maar ook van het oplossen van problemen, en toch ook wel veel 'poef ideeën'. Het is soms best lastig om voor de blog bezig te gaan als ik geen inspiratie heb, maar dan ga ik wat anders doen, en dan komt er zo ineens een idee naar boven borrelen, en daar ga ik dan mee bezig!

7. Met wie wil je nog eens een DIY maken?

Wat een leuke vraag! Ik zou wel eens een keer een DIY willen maken met Daniëlle van Buttydaantje (waar ik de tag vandaan heb)! Heb je al eens op haar blog gekeken? Het is zeker de moeite waard!


Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY TagThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.