Sinterklaas Tag

11:45 The DIY Life 0 Comments

Vandaag eens geen DIY, maar een tag! Omdat het bijna sinterklaas is, heb ik de 'sinterklaas tag' van Jennnsfigments.com gebruikt! Het zijn 19 vragen over wat ik leuk vind aan sinterklaasavond, wat mijn favoriete snoepgoed is, en of ik dit jaar weer pepernoten ga bakken!

1. Ga je naar een intocht?
Dit jaar niet, maar twee jaar geleden ben ik er met een vriendin geweest, in Groningen. We hebben een tijd staan kleumen, maar het was erg leuk om te zien! (En de gratis pepernoten zijn natuurlijk altijd welkom!)

2. Schoen zetten, hoe vaak?
Als kind zette ik hem als mijn ouders zeiden dat sinterklaas die dag sowieso langs zou komen. Ik snapte toen nog niet dat de sint aan sommige kinderen hele dure cadeaus gaf, maar ik was altijd blij met wat ik kreeg. Ik weet nog wel dat ik elke keer als ik mijn schoen mocht zetten uit volle borst liedjes zong, en ook kleurplaten in mijn schoen deed.

3. Zelf pepernoten bakken?
Ja echt wel! Elk jaar weer snoepen van het deeg en de pepernoten opeten als ze nog warm zijn! Natuurlijk zijn die van de winkel lekker, maar het zelf maken is gewoon veel leuker, zeker als je het samen met iemand anders doet!

4. Wat staat er op je verlanglijstje?
Hmm… dit jaar heb ik niet echt een verlanglijstje, maar DIY spullen zijn natuurlijk altijd welkom! Ook zou ik het wel leuk vinden om bijvoorbeeld een tegoedbon van de Action of de HEMA (heeft die wel tegoedbonnen?) te krijgen!

5. Versier jij je huis met sinterklaasversiering?
Ik heb nooit geweten dat er iets bestond als sinterklaasversiering! Ken jij het wel? Laat het me dan even weten op Facebook of Instagram, want ik ben heel benieuwd wat voor versiering dat dan is!

6. Wat is je favoriete sinterklaaslekkernij?
Chocolade en pepernoten. En wat was het geweldig dat ik ontdekt had dat deze ook nog eens samen te krijgen zijn: chocolade pepernoten! Zoo lekker!

7. Welke chocoladeletters koop je?
Als kind dacht ik altijd dat de M het grootste was, dus was ik jaloers op mijn moeder, wiens naam met de M begint. Maar later ontdekte ik dat alle letters evenveel chocola hebben, dus ben ik maar overgestapt naar de T van Tessa.

8. Sinterklaasfeestje, zelf organiseren of bezoeken?
Thuis vieren we al een paar jaar geen sinterklaas meer (mijn ouders hebben er niet zoveel meer mee, en mijn broertje en ik zijn er volgens hen te oud voor), maar bij de familie van mijn vriend vieren we het gelukkig wel!

9. Welk sinterklaasliedje werd er bij jou het meest gezongen?
Hmm.. ik denk toch sinterklaas kapoentje, zie ginds komt de stoomboot en zie de maan schijnt door de bomen. Ik weet niet meer of deze liedjes vandaag de dag nog gezongen worden en of je ze überhaupt wel kent, maar die liedjes zongen wij veel. Ik heb ongetwijfeld nog wel andere liedjes op de basisschool geleerd, maar die ben ik allang weer vergeten.

10. Schrijf je sinterklaasgedichten?
Ja, zeker weten! Dat vind ik, op het maken van de surprise na, het leukste aan sinterklaas! Lekker stoeien met woorden die op elkaar rijmen, en leuke verhaaltjes bedenken!

11. Sinterklaas doet zijn inkopen het hele jaar door, vlak voor of tijdens sinterklaas?
Tijdens sinterklaas lijkt me niet zo handig, maar vlak voor sinterklaas wel, en dat doe ik dus.

12. Samen met de kids sinterklaasknutselwerkjes maken?
Tja.. ik heb (nog) geen kids, dus dat gaat een beetje lastig. ;-)

13. Vind je cadeautjes inpakken leuk?
Dat is zeker leuk! Ik heb onlangs een artikel gepost over het origineel inpakken van je cadeautjes, je leest ‘m hier! Naast de cadeautjes inpakken vind ik de surprise maken eigenlijk ook wel heel erg leuk, en eigenlijk wel het leukste aan sinterklaas!

14. Met wie vier jij pakjesavond?
Met de familie van mijn vriend, want thuis vieren we het niet meer.

15. Waar kan sinterklaas de leukste schoencadeautjes kopen?
Bij winkels als de Action, HEMA en de Xenos! Daar koop ik vaak zelf ook cadeautjes voor anderen.

16. Wat is je leukste herinnering aan sinterklaas?
Op sinterklaasavond lagen mijn broertje en ik al op bed, maar ineens werd er heel hard op de achterdeur gebonsd en stond zwarte piet voor de deur! Hij gooide een hand vol pepernoten omhoog (de trap was tegenover onze achterdeur) en ging daarna weer weg. Ik heb nog dagenlang nagedacht over hoe de piet wist dat mijn broertje en ik onze kamers boven hadden en dat hij ons huis wist te vinden, haha!

17. Het sinterklaasfeest moet een traditie blijven?
Ja zeker! Ook al is er allemaal discussie rondom sinterklaas ontstaan, ik vind het een ontzettend leuk feest en het sinterklaas feest moet zeker blijven!

18. Wat vind je leuker, sinterklaas of Kerst?
Qua cadeautjes sinterklaas (wij doen met Kerst geen cadeautjes), maar als het om de onderliggende gedachte gaat toch wel Kerst. Ik vier dan als christen de geboorte van Jezus. Binnenkort komt daarover een artikel op de blog, in samenwerking met onder andere DIY Diva en Talkingaboutlifeandstyle!
19. Ben je blij als het 6 december is?
Nou nee, eigenlijk niet.. Ik vind het altijd heel jammer als pakjesavond voorbij is, en alle gezelligheid van sinterklaas geweest is. Dan moeten we weer een jaar wachten…

Wat vind jij van de sinterklaas tag? Ga jij de tag ook doen? Laat het me weten op Facebook of Instagram! Veel plezier deze sinterklaas en veel succes met je surprise, gedicht en cadeautjes!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Sinterklaas TagThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.