Inspirerende quote met lijm - DIY

08:00 The DIY Life 0 Comments


Je kamer opvrolijken en decoreren met een mooi schilderij, een leuke foto of een sprankelend dienblad is altijd leuk! Mijn kamer staat inmiddels gezellig vol met allemaal decoraties, maar er kan altijd nog iets leuks bij! De laatste tijd ben ik veel bezig met quotes, dus wat zou er leuker zijn dan een inspirerende quote op mijn kamer? Wil je weten hoe ik een leuke quote op een canvas heb getoverd? Lees dan snel verder!

Een hele tijd geleden heb ik fotolijsten versierd met een lijmpistool en ze daarna geverfd. Dit gaf een heel leuk effect, en op dat moment bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om dit ook met een quote te doen. Het idee bleef in mijn gedachten rond zwerven, maar steeds had ik geen tijd of de materialen niet om deze DIY te kunnen doen. Toen besloot ik dat het wel eens tijd werd om daar verandering in te brengen!

Wat je nodig hebt voor deze DIY:

- Canvas (het formaat maakt niet uit)
- Lijmpistool
- Een quote
- Potlood of pen
- Viltstiften (verf kan ook)


Om te beginnen ben ik op zoek gegaan naar een leuke quote. Na een korte zoektocht vond ik deze quote: "Enjoy every day". Een positieve quote, waardoor je elke dag weer gemotiveerd wordt om een mooie big smile op te zetten, en van het leven te genieten! Da's toch wel erg leuk om in je kamer te hebben dacht ik zo. Dus ik ben aan de slag gegaan.

Ik heb er voor gekozen om de quote zelf met handlettering te schrijven met een potlood op het canvas. Je kan de quote ook eerst proberen te schrijven op een stuk papier, en hem daarna overtrekken op het canvas. Ben je niet zo goed in handlettering, maar vind je het wel erg mooi? Dan kan je op www.canva.com in allemaal hele leuke lettertypes jouw quote in handlettering maken! Daarna kan je de quote printen en alsnog over trekken op het canvas. Vind jij handlettering heel leuk? Doe dan mee met de handlettering swap! Aanmelden kan tot en met 19 januari 2017! Klik hier om je aan te melden!

Als je de quote hebt overgetrokken en je er tevreden over bent, kan je het lijmpistool warm laten worden en dan met het lijmpistool de quote schrijven. Een tip: oefen eerst even met het lijmpistool op een stukje papier, om te kijken of de letters met lijm ook zo mooi worden als je hoopt. Het is niet erg als je daarna nog strepen van je potlood of ben ziet, want de quote krijgt nog een kleurtje. Dan is er niks meer van je potlood- en pennenstrepen te zien.

Wanneer de lijm helemaal droog is, kan je een leuke kleur uitzoeken om je canvas en je quote te geven. Het was eerst mijn idee om de quote te verven, maar ik heb uiteindelijk viltstiften gebruikt. Verven heeft waarschijnlijk een mooier effect, maar met viltstiften kan je nauwkeuriger te werk gaan. Ik heb vier kleuren gebruikt: rood, oranje, geel en groen. Het kleuren kostte wel even wat tijd, maar het effect mag er zijn vind ik! En nu komt de klapper op de vuurpijl: de lijm er af halen! Het klinkt misschien heel erg raar, maar als je de lijm voorzichtig van het canvas af haalt, krijg je een heel mooi effect! De lijm neemt namelijk de stukjes canvas mee die er onder zitten. De quote heeft een heel mooi effect gekregen doordat het met lijm is geschreven.


Al met al ben ik een half uurtje bezig geweest met deze DIY. Het duurt even om de quote met handlettering (als je hem zelf schrijft) te maken, maar daarna gaat alles vrij snel. Het lijmen is zo klaar en de lijm is ook zo droog. Het enige wat daarna nog lang duurt, is het inkleuren met de viltstiften, of wachten tot de verf droog is. Welke quote heb jij gekozen?

Have fun!
Tessa


Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Dat kan! Je kan me volgen op Facebook (@thediylife.nl), Instagram (@thediylife_nl) en op Pinterest (@thediylifenl). Tot snel!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Inspirerende quote met lijm - DIYThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.