Hoe maak je een kralenslinger?

08:00 The DIY Life 0 Comments

Speciaal voor de deelnemers van de handlettering swap (maar natuurlijk ook voor de mensen die niet meedoen met de swap!) heb ik een kralenslinger gemaakt. Er kwamen namelijk een aantal vragen binnen over waar je deze slinger kan kopen of waar je de dingen kan kopen die je nodig hebt, zodat je hem zelf kunt maken. Vandaag krijg je het antwoord op die vragen!
Allereerst is het handig om te weten wat je nodig hebt: een klemmetje, (houten) kralen en wol. Het klemmetje en de houten kralen kan je kopen bij deze leuke webwinkel: Inpakken En Uitdelen. Ik heb de Action nog afgestruind of ik de benodigdheden daar ook kon vinden, maar helaas. Houten kralen zijn er misschien wel te krijgen (bij mijn Action niet, maar misschien bij jou in de buurt wel). De klemmetjes die je nodig hebt, kon ik er helaas niet vinden. Maar niet getreurd! Als je bij Inpakken en Uitdelen bestelt, ben je nog niet eens € 5 kwijt (als je alleen de klemmetjes en de kralen bestelt), en de levering is erg snel! De wol die ik gebruik komt van de Action. Let er wel op dat je dunne wol (of touw) gebruikt. Wat dikkere wol wil niet goed door de gaatjes van de kralen, tenzij je vrij grote kralen gebruikt.

Het maken van de ketting is eigenlijk heel simpel! Het enige wat je hoeft te doen is de kralen rijgen aan de wol, en daarna het klemmetje aan het uiteinde vastmaken. Ik heb een flink aantal knopen gemaakt om het klemmetje, zodat ik zeker weet dat hij er niet af zal vallen! Aan het andere uiteinde kan je een lusje maken, waarmee je de kralenhanger ergens kan ophangen.
Eigenlijk is de kralenhanger nu nog niet helemaal af. Het is namelijk de bedoeling dat in het klemmetje een leuke quote (met handlettering natuurlijk) komt te hangen! Om dat te doen, heb ik een leuk kleur scrapbook papier gepakt (met glitters, hihi) en ik ben heel ijverig mijn quote gaan schrijven! Eerst wist ik even niet welke quote ik moest kiezen, maar uiteindelijk wist ik het: Don't stop laughing! Ik heb hiervoor een zwarte fineliner van de HEMA gebruikt van 4 mm.
Na ongeveer een half uurtje werk (inclusief het handletteren) was mijn kralenhanger af! Als je het kaartje aan de kralenhanger niet zelf gaat schrijven, ben je sneller klaar. Mijn kralenhanger gaat naar mijn swapmaatje, maar wie dat is, verklap ik nog even niet! Voor als je mee doet aan de swap: ik hoop dat je nu weet wat de bedoeling is van de kralenhanger. Maak er iets leuks van!

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan via Facebook, Instagram of Pinterest!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Hoe maak je een kralenslinger?The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.