Op stage in Brussel

11:35 The DIY Life 0 Comments

Vanaf 1 februari zullen er alleen nog maar op de zaterdag artikelen online komen. Ik ga namelijk van februari tot en met juli op stage naar Brussel! Ik heb er onwijs veel zin in, en er zijn ook wel een aantal dingen waar ik tegenop zie. Je leest het allemaal in dit artikel! Wil je meteen naar de blog waarop ik je alles vertel over mijn stage? Ga dan naar Student op Stage!
Allereerst zal ik je vertellen waarom ik op stage ga. Ik studeer International Business and Languages aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor die studie is het verplicht om in het derde jaar een internationale stage te doen. En niet zomaar een stage in een Engelstalig land, maar een stage in het Frans of Spaans (die talen studeer ik namelijk binnen mijn studie)! Een grote uitdaging dus! Maar waar ga ik dan stagelopen, vraag je je misschien af? Bij een groot, internationaal hotel in Brussel (ik noem de bedrijfsnaam bewust niet), op de marketing afdeling.


Er zullen minder artikelen online komen vanaf 1 februari

Aan het begin van dit artikel schreef ik al dat er vanaf 1 februari alleen nog maar op de zaterdag een artikel online zal komen. Hier heb ik bewust voor gekozen. Ik verwacht namelijk dat de stage veel van mij vraagt, en ik zal daarom niet meer drie keer per week een artikel kunnen plaatsen. Wel hoop ik af en toe een paar extra artikelen tussendoor te plaatsen! Mijn stage vind ik op dit moment belangrijker dan de blog, maar dat betekent absoluut niet dat ik ga stoppen met bloggen! Er zullen alleen iets minder artikelen online komen dan jullie gewend zijn. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.


Deze stage is voor mij een 'big deal', en ik zal je uitleggen waarom:

- Ik heb nog nooit op mezelf gewoond, en ik ben ook nog nooit voor lange tijd alleen geweest (hooguit een week). Daarbij komt dat ik best een huismus ben. Maar dit avontuur heeft ook wel weer iets wat me enthousiast maakt om nieuwe dingen te proberen en mezelf beter te leren kennen!
- Mijn hele stage zal in het Frans zijn (een klein deel in het Engels), wat het voor mij gelijk een grotere uitdaging maakt! Het sollicitatiegesprek voor deze stage heb ik in het Franse gevoerd, wat best pittig was, maar het ging me gelukkig goed af!
- Op kamers wonen heb ik dus nog nooit gedaan, en ik ben heel benieuwd hoe me dat zal bevallen. Ik heb er al een tijdje naar uit gekeken om op mezelf te wonen en niet afhankelijk te zijn van anderen, zelf bepalen wat ik wil doen.
- Ook ben ik heel erg benieuwd naar de taken die ik moet doen, als stagiaire op de marketing afdeling van een groot, internationaal hotel! Social media marketing heeft me tijdens mijn studie heel erg aangesproken, en ik hoop dat ik daar tijdens mijn stage ook mee aan de slag kan! Maar daarnaast komen er natuurlijk nog veel meer dingen bij kijken!


Waar zie ik tegen op?

- Allereerst zie ik er best tegenop om mijn lieve vriend, mijn familie en andere vrienden voor lange tijd niet te zien. Ik kan er echt van genieten om tijd met ze door te brengen en ben een echt familiemens.
- Hierboven heb ik het al even gehad over dat ik een echt huismusje ben. Ik zie er dan ook tegen op om lange tijd van huis weg te zijn. Ook weet ik niet of ik heimwee zal krijgen.
- Eerder zei ik al dat alles tijdens mijn stage in het Frans en deels in het Engels zal zijn. Soms zie ik er wel tegenop dat er misschien momenten zijn dat ik niet begrijpen zal wat de bedoeling is.


Volg mijn stage verhaal op mijn nieuwe blog!

Natuurlijk zal ik van mijn stage gaan genieten, en van alle leuke dingen die ik tegen zal komen! Wat ik zoal beleef tijdens mijn stage, kan je lezen op de blog die ik tijdens mijn stage bij zal houden: Student op Stage


Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Op stage in BrusselThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.