Review: krijtstiften

08:00 The DIY Life 0 Comments


Misschien heb je het wel meegekregen: de handlettering swap! Ik organiseer de swap samen met Daniëlle van Buttydaantje.nl. Helaas kan je je niet meer inschrijven, want de swap zit al helemaal vol! We zijn super enthousiast dat de aanmeldingen zo snel zijn gegaan: binnen twee dagen hadden alle 50 deelnemers zich aangemeld! Dat enthousiasme moest er even uit! Het artikel van vandaag gaat niet over de handlettering swap, maar over een leuke review van krijtstiften! Je leest er hieronder meer over!

Met de Kerst, wat alweer een tijdje geleden is, kreeg je bij aankoop van postzegels een setje met vier krijtstiften in de kleuren wit, groen, blauw en rood. Met deze stiften kan je ook op het raam tekenen, en onder andere dat heb ik uitgetest! Wil je weten wat ik nog meer getest heb? Lees dan snel verder!

Het eerste dat ik getest heb, is natuurlijk of je met de krijtstiften daadwerkelijk op glas kan schrijven. Dus ik heb een leuke quote bedacht, pakte de stift en ging vol enthousiasme aan de slag op het glas. En het lukte! De stift is heel duidelijk te zien en het tekenen gaat makkelijk! Wat daarna ook niet onbelangrijk is om te weten: gaat de stift er ook makkelijk weer af? Dus dat heb ik ook getest. Ik pakte een natte theedoek en veegde daarmee de krijtstrepen weg. Het gaat erg makkelijk, en het raam blijft schoon achter. Wat me wel opvalt (als enige minpuntje), is dat de tekeningen uitlopen wanneer het raam vochtig is (bijvoorbeeld 's ochtends). Maar naast dat ene minpuntje werken de krijtstiften dus heel erg goed op glas!

Nadat ik de krijtstiften op glas getest heb, legde ik ze nog niet meteen weg. Ik had namelijk nog wat doorzichtig plastic liggen, en was eigenlijk wel heel benieuwd of je de krijtstiften daar ook op kan zien. De stiften slaagden voor de test! De kleuren zijn erg duidelijk (al vervagen ze een beetje na een tijdje) en het is ook makkelijk met een droge of natte doek van het plastic af te halen. Het voordeel van plastic is dat je het overal op kan hangen. Het nadeel is natuurlijk dat de stift er wel af gaat als je er per ongeluk overheen wrijft of er tegenaan komt. Conclusie: de krijtstiften werken ook erg goed op plastic!

Werken krijtstiften ook op een whiteboard? Ik testte het voor je! Een kleine, groene smiley verscheen op mijn whiteboard, en ging er ook makkelijk weer af. De krijtstiften slagen dus ook voor deze test! Voor de laatste test pakte ik er een krijtbord bij. Krijtstiften en een krijtbord zijn bij mijn weten onlosmakelijk voor elkaar bedoeld, dus dat kan niet fout gaan. Toch? En inderdaad, de krijtstiften werken ook heel goed op een krijtbord! Het is er met een natte doek ook weer makkelijk af te halen. Ook op het glas van een fotolijstje zijn de krijtstiften prima te gebruiken!

Krijtstiften zijn dus niet alleen heel erg leuk op glas, maar ook op (doorzichtig) plastic, een whiteboard en een krijtbord! Wauw, wat een mogelijkheden! Daar kan ik de komende tijd niet genoeg van krijgen!

Wat vind jij het leukste aan deze krijtstiften?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: krijtstiftenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.