4 DIY's met wol

10:53 The DIY Life 0 Comments

Vorige week kreeg ik ontzettend leuke en schattige bolletjes wol van mijn vriend, als cadeautje. Hij heeft me zo'n beetje alle keuren van de regenboog gegeven, super leuk! Ze zijn overigens bij de Action te krijgen voor niet al te veel geld. Echt heel leuk, maar wat kan je er allemaal mee? Nou, dat laat ik je vandaag zien!

1. Wuppies

In de titel heb je waarschijnlijk al gezien dat ik je vandaag 4 DIY’s laat zien die je met wol kan maken. Je moet er wel rekening mee houden dat de bolletjes op de foto echt niet groot zijn, dus ik heb een aantal kleine DIY’s gemaakt en uitgezocht van Pinterest. Laten we beginnen met de eerste DIY! Deze DIY (een wuppie) heb ik vorig jaar gemaakt, met behulp van wol. Je hebt voor een kleine wuppie niet veel wol nodig, maar hoe meer wol je gebruikt, hoe groter je wuppie wordt; best logisch natuurlijk. Hoe je de wuppie maakt, leesje hier. Je kan van de pompoms (wuppies zonder ogen etc.) ook een leuke slinger maken met verschillende kleuren wol!

2. Boekenleggers

Deze DIY maak je niet compleet van wol, maar je hebt er wel wol voor nodig. Het is namelijk een boekenlegger van karton (of dik papier / plastic) waaraan je een “tassel” vastmaakt van wol. Hoe je die maakt, lees je hier. Het is niet nodig om super veel wol te gebruiken, maar als je een dikkere tassel wilt, gebruik je uiteraard meer wol en als je een dunnere wilt, minder. Ik leg je in een filmpje uit hoe je deze maakt, en het is erg makkelijk! Je hebt een aantal stukjes wol van dezelfde lengte, die je dubbel vouwt. Daarna pak je nog een stukje wol en die knoop je om de andere stukjes heen, zodat er bovenaan een lus ontstaat, en de stukjes wol onderaan los hangen. Daarna kan je de stukjes wol onderaan nog bijknippen, zodat ze allemaal dezelfde lengte hebben.

3. Kunst met wol

Voor de derde DIY heb je iets meer kracht nodig. De bedoeling is dat je spijkers in een houten plank hamert, en vervolgens wol om de spijkers draait, zodat er uiteindelijk een figuur ontstaat! Dit heb ik een tijdje geleden gemaakt, en het is erg makkelijk om te doen. Het enige wat een uitdaging is, is de wol om de spijkers heen draaien. Zorg ervoor dat je de wol goed strak houdt, anders schiet het los en kan je weer helemaal opnieuw beginnen.. Maar het eindresultaat is het waard! De complete instructies vind je hier.

4. Kunst op een kussen

Voor deze derde DIY heb je een kussen, wol en een naald nodig. Het is namelijk de bedoeling dat je met de wol het kussen gaat borduren. Hieronder kan je een voorbeeld van Pinterest zien hoe je dat kan doen. Als jij deze DIY gaat maken, ben ik heel benieuwd wat je op het kussen borduurt! Deel dan je creatie met de #thediylifenl op Instagram.
Bron: Pinterest

Heb je na deze DIY ideeën nog niet genoeg inspiratie voor jouw DIY? Neem dan eens een kijkje op mijn Pinterest, Instagram of Facebook, waar ik elke dag een nieuwe DIY deel, of inspiratie voor jou!

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook of Pinterest!




Wat je misschien ook leuk vindt:

4 DIY's met wolThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.