Zo maak je de leukste schilderijtjes

08:00 The DIY Life 0 Comments

Jaa, het is weer tijd voor een nieuwe DIY! Door alle drukte van de afgelopen week is het mij helaas niet gelukt om zaterdag (gisteren dus) een artikel online te zetten, maar die komt dus vandaag! En het artikel van vandaag gaat over ontzettend leuke schilderijtjes, die je zelf heel makkelijk kan maken. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!

Eerst nog even op een rijtje wat je nodig hebt voor deze DIY. Alles kan je bij de Action krijgen, en anders wel bij de HEMA of de Xenos (behalve de Twinmarkers, denk ik):
Een canvas
Waterverf
Twinmarkers
Een penseel of kwast

Het leuke aan deze DIY is dat je alle kleuren kan gebruiken die je in je pallet hebt! En omdat deze DIY zo makkelijk is om te maken, kan je er al snel twee of drie tegelijk maken, en het kost helemaal niet veel tijd! Ik heb zelf de volgende kleurencombinaties gebruikt: blauw met geel en groen; roze met geel en oranje; rood met geel en oranje. Ik heb ook gevarieerd met hoe fel de kleuren zijn. Hoe je dit kan doen, leg ik je straks uit!

Als eerste heb je natuurlijk het canvas nodig, en de kleuren die je wilt gebruiken. Hoe meer water je gebruikt, hoe beter de kleuren met elkaar mengen. Dus wil je dat de kleuren in elkaar overlopen? Gebruik dan iets meer water. Wil je graag dat de kleuren juist niet in elkaar overlopen? Gebruik dan iets minder water. Wat je ook kan doen, als je niet wilt dat de kleuren in elkaar overlopen, is de kleuren van elkaar scheiden met behulp van washi tape. Zo kan je ook leuke vormen en dikke en dunne lijnen, gekleurde en witte vlakken maken.

Dus, hoe maak je de kleuren nou feller en hoe minder fel? Heel simpel: als je veel water gebruikt op de kleur in je pallet, zal de kleur minder fel worden, en dan ga je meer richting de pasteltinten. En als je juist een lekkere, felle kleur wilt hebben, gebruik dan minder water. Hoe minder, hoe beter! En mocht je achteraf toch de kleuren iets minder fel willen, dep dan met een theedoek of keukendoekje de kleuren er af.

Wanneer de verf aan het drogen is, kan je gaan nadenken over welke quotes je er op wilt hebben. Dit vind ik zelf altijd het leukste, maar ook het meest lastige! Want welke quote past nou bij de kleuren, of welke quote vind ik ècht leuk? Tip: kijk eens op Pinterest als je echt geen leuke quotes kan vinden! Heb je de perfecte quote gevonden? Yes! Dan kan je aan de slag met de twinmarkers! Als je eerst nog even je handlettering wilt oefenen, kan je natuurlijk met potlood de quote schrijven, en er daarna met de twinmarkers overheen gaan.

Ik vond deze DIY zo ontzettend leuk, dat ik er naast deze nog twee heb gemaakt! Je vindt ze hieronder. Hopelijk vond je deze DIY leuk! Heel erg veel plezier als je deze quote gaat maken!


Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook of Pinterest!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Zo maak je de leukste schilderijtjesThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.