DIY: bureau accessoires make-over

18:32 The DIY Life 0 Comments

Naast een nieuwe agenda zijn je bureau accessoires de spullen die je in het nieuwe schooljaar misschien wel vaak zult gebruiken. En zo niet, dan nog is zijn bureau accessoires essentieel voor een mooi en functioneel bureau. Vandaag laat ik je zien hoe je heel makkelijk en op je eigen manier je bureau accessoires kan pimpen. Kijk je mee?
Als eerst zal ik eens laten zien hoe mijn bureau accessoires waren vóór de DIY. Het waren leuke spulletjes, maar er zat niet echt een eenheid in, en het was een explosie van kleur en drukte.
Toen was het tijd om aan de slag te gaan! Ik heb de onderkanten van de nietmachine, de perforator en het ijzeren clipje van de plakband eraf gehaald, en daarna heb ik de spuitbus gepakt. Eerst een stukje karton op het grasveld, en daarna lekker verven!
Dat was het eerste deel van deze DIY, en het makkelijkste deel. Belangrijk is trouwens wel dat je de spuitverf goed laat drogen. Hier en daar was het bij mij nodig om nog een extra laagje verf aan te brengen, dus kijk er goed naar of dat ook bij jouw bureau accessoires nodig is.

Let the decorating begin! Eerst begon ik met de glazen mok die ik gespoten heb. Die heb ik versierd met washi tape, en gebruik ik om mijn pennen en markeerstiften in op te bergen.
Als tweede was de nietmachine aan de beurt. Deze had een roze ondergrond, en die wou ik terug laten komen. Dus ik heb een pen gepakt, deze niet aangeklikt, zodat de ballpoint niet naar buiten kwam, en heb ermee over de nietmachine gekrast. Zo kwamen er roze streepjes tevoorschijn, een leuk een speels uiterlijk! Als je goed kijkt zie je links op de nietmachine een hartje. Deze heb ik gemaakt door met een potlood over de nietmachine heen te krassen.
Vervolgens was het de beurt aan de perforator. Ik heb lichtblauwe washitape gebruikt om de perforator op te fleuren, en ik ben erg tevreden met het resultaat. De lichtblauwe kleur vrolijkt de perforator op, maar maakt hem niet druk.
Toen de plakbandhouder! Deze heb ik op dezelfde manier gedaan als de nietmachine (met een potlood erop krassen om de onderliggende kleur weer terug te brengen), maar dit keer heb ik stipjes gemaakt en geen streepjes.
En als laatste was het de beurt aan de schaar. Deze heeft een leuke roze washi tape gekregen.
Dit zijn mijn nieuwe bureau accessoires! Ik ben erg tevreden met het resultaat, en vond het een geslaagde DIY. Hoe ga jij je bureau accessoires pimpen?
Have fun!
Tessa



Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: bureau accessoires make-overThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.